Facebook a confirmat ceea ce cu toţii ştiam deja. Noile dispozitive Portal şi Portal+ ale companiei, care sunt menite să fie folosite acasă drept dispozitive de comunicare prin intermediul chat-ului video, pot folosi informaţii colectate prin intermediul vocii pentru a livra mai eficient reclame relevante către utilizatori pe platformele sale.
În timp ce dispozitivul în sine nu este folosit pentru a colecta date atunci când nu este în utilizare, simplul fapt că foloseşte platforma Facebook Messenger pentru iniţierea de apeluri video asigură faptul că aceleaşi informaţii ajung în acelaşi fel pe servere precum atunci când foloseşti aplicaţia de mobil. Astfel, Facebook confirmă faptul că toate convorbirile în format voce, fie că sunt sau nu ataşate de un stream video, ajung pe serverele sale, sunt analizate şi folosite pentur targetare de reclame.
Reclamele respective nici măcar nu trebuie să fie obligatoriu livrate pe Messenger. Compania poate folosi aceste date pentru a oferi conţinut „relevant” pe Instagram, de exemplu, sau în news feed-ul de pe Facebook.
Desigur, Facebook nu spune că aceste date VOR FI folosite pentru livrarea de reclame, ci spune că AR PUTEA FI folosite şi că momentan nu sunt folosite în aceste scopuri. Desigur, este greu să mai avem încredere într-o companie care în ultimul an s-a confruntat cu probleme de intimitate online pentru zeci de milioane de conturi înscrise pe platforma sa, cea mai recentă intruziune în sistemele sale fiind veche de numai câteva săptămâni.
Este curios însă de ce a insistat Facebook să intre abia acum pe piaţa hardware, când utilizatorii încă au proaspete în memorie amintirile legate de scurgerile de informaţii ale utilizatorilor. Cu preţuri între 200 şi 350 de dolari, dispozitivele Portal par să ofere din ce în ce mai multe motive utilizatorilor să nu le cumpere.