Foarte popular în ţara natală, Xiaomi avansează rapid în rândul brandurilor smartphone de talie internaţională, cucerind prin inovaţie şi aportul excelent calitate/preţ.
Vestea a fost dată de Lei Jun, fondatorul Xiaomi şi membru VIP al organizaţiei All-China Federation of Industry and Commerce, în cadrul unui discurs ţinut la Beijing. Depăşind chiar şi cele mai optimiste aşteptări, Xiaomi a atins ţinta de 100 milioane dispozitive smartphone vândute la nivel global în data de 26 octombrie. Bilanţul vânzărilor ar putea creşte şi mai mult în perioada cumpărăturilor de iarnă, Xiaomi devenind compania cu cea mai rapidă creştere din industrie.
Prezent la complexul Zhongguancun Science Park din zona de nord a capitalei Beijing, denumit în presa locală „Silicon Valley-ul chinezesc”, fondatorul Xiaomi a vorbit despre rolul tot mai mare al companiilor asiatice în dezvoltarea de noi tehnologii şi inovaţii.
Trebuie spus că un aport important la rezultatele obţinute de Xiaomi Corporation îl are şi Guvernul Chinez, prin numeroasele scutiri de taxe, subvenţii şi tratament preferenţial acordat companiilor considerate de importanţă strategică. În acest context, este de înţeles cum strategia Xiaomi de a livra în pieţele internaţionale produse smartphone cu specificaţii comparabile dispozitivelor high-end semnate de branduri celebre, la o fracţiune din preţul acestora, este privită ca un atac la adresa companiilor occidentale. Deocamdată, strategia administraţiei americane de reintroducere a taxelor vamale pentru dispozitive high-tech importate din China nu pare să incetinească apetitul de expansiune al companiilor asiatice, singurii care pierd în mod real fiind consumatorii finali, nevoiţi să plătească mai mult pentru gadgeturile la care râvnesc.