Apple este o companie care este recunoscută pentru împiedicarea utilizatorilor să îşi repare singuri dispozitivele acasă, deci nu ne-am fi aşteptat oricum ca noul său MacBook Air să ofere prea multe opţiuni în acest sens. Cei de la iFixit au pus deja mâna pe un astfel de laptop, l-au „disecat” şi au ajuns la concluzia că deşi noul design reprezintă o mică îmbunătăţire faţă de alte laptop-uri ale companiei, acesta este în continuare foarte dificil de reparat pentru majoritatea problemelor minore.
Părţile pozitive sunt componentele interne modulare precum port-urile de conectivitate, coolerul şi difuzoarele, fiecare putând fi înlocuite cu minimum de efort, în timp ce şuruburile „pentalobe” proprietare sunt acum considerate „normale” pentru dispozitive Apple, existând deja la vânzare şurubelniţe compatibile cu acestea. Un alt punct pozitiv faţă de MacBook Pro de exemplu este posibilitatea înlcuirii bateriei într-un mod mai simplu, aceasta nefiind lipită complet de carcasă. În cazul MacBook Pro, înlocuirea bateriei implică înlocuirea părţii de sus, cu tot cu tastatură şi difuzoare.
Pentru înlocuirea bateriei va fi necesară însă dezasamblarea completă a lui MacBook Air, inclusiv placa de bază trebuind a fi scoasă din carcasă.
Desigur, Apple nu se fereşte să integreze cât mai multe componente pe această placă pentru a economisi costuri de producţie şi pentru a realiza un design cât mai compact. Astfel, acest laptop nu este deloc upgradabil. Stocarea şi memoria RAM sunt lipite pe placa de bază, astfel, configuraţia iniţială rămâne aceeaşi până la finalul vieţii dispozitivului. Un alt punct negativ ar fi faptul că tastatura este integrată complet în carcasă, deci trebuie înlocuită cu totul în cazul unei probleme.
Cu un scor de 3 din 10, noul MacBook Air pare să fie mult mai uşor de reparat decât un Surface Laptop de la Microsoft, de exemplu, principalul său rival, însă aceste operaţiuni nu sunt tocmai recomandate pentru cei care nu au foarte multă experienţă cu dezasamblarea de dispozitive electronice.