Cu ocazia dezvăluirii noului accelerator TITAN RTX, NVIDIA a oferit şi o demonstraţie spectaculoasă a modului în care procesoarele Tensor Core prezente în noul GPU pot fi folosite pentru a recrea în 3D scene din lumea reală, folosind nimic altceva decât reperele extrase din clipuri video filmate la faţa locului.
Generată cu ajutorul tehnologiilor de inteligenţă artificială, simularea poate fi parcursă la fel ca lumea virtuală a unui joc 3D.
Exploatând potenţialul reţelelor de procesare neurală pentru analiză şi sinteză, dezvoltatorii de jocuri vor putea în viitor să recreeze în mediul virtual porţiuni uriaşe din lumea reală, scurtând dramatic timpul pierdut cu generarea manuală a machetelor 3D. Însă aplicaţiile posibile merg mai departe decât domeniul jocurilor, tehnologiile dezvoltate de NVIDIA având aplicaţii şi în sfera sistemelor de realitate virtuală, domeniul auto şi arhitectură.
Totuşi, metoda folosită pentru transpunerea obiectelor din 2D în 3D nu este perfectă, obiectele în mişcare cum sunt autoturismele pierzând din detalii atunci când sunt observate din poziţii pentru care nu sunt disponibile suficiente informaţii care să permită texturarea completă.