Odată cu trecerea la materiale de construcţie precum sticla, telefoanele au început să se strice mai des, orice căzătură putând fi fatală pentru ecranul şi mai nou pentru carcasa de pe spatele dispozitivelor. Un studiu din America dezvăluie că numai pe teritoriul ţării, în cele 50 de state ale sale, se sparg câte două telefoane pe secundă, pentru un total de 5.761 pe oră.
Desigur, multe dintre dispozitivele care ajung să fie sparte continuă să funcţioneze, însă acelaşi studiu realizat de Square Trade spune că 38% dintre utilizatorii care au spart telefonul aleg să nu repare dauna şi să păstreze telefonul asa în cazul în care continuă să funcţioneze. Motivul pentru care mulţi aleg să nu le repare este costul mare de reparaţie (34% dintre cei care nu le repară). De asemenea, 87% dintre utilizatori folosesc o carcasă de protecţie, însă 27% spun că telefonul s-a stricat chiar şi cu protecţie în plus.
Cauza daunelor este de cele mai multe ori scăparea pe podea, 74% dintre cei intervievaţi spunând că au păţit asta. 49% au spus că telefonul le-a căzut din buzunar cândva, iar 39% l-au scăpat în apă la un moment dat. Pentru 38% dintre utilizatori, telefonul a căzut de pe o masă, iar 26% au scăpat la un moment dat telefonul în toaletă. Doar 22% au păţit ca telefonul să le cadă dintr-o geantă. Întrucât aceste procente însumează mai mult de 100%, multi dintre utilizatori au păţit mai mult de un astfel de accident.
66% dintre utilizatorii din SUA au avut telefoanele stricate, crăparea sticlei de pe ecran fiind cea mai des întâlnită problemă (29% din total), zgârieturile fiind pe locul 2 cu 27% şi probleme cu bateria fiind pe locul al treilea cu 22%.
În total, industria de reparaţii de telefoane s-au cheltuit 3,4 miliarde de dolari în 2017 pentru înlocuirea ecranelor de smartphone-uri în SUA.