Hyundai a dezvăluit un nou sistem de autentificare pentru autoturisme care permite şoferilor de deschidă portiera şi să pornească motorul folosind propriile amprente. Tehnologia este instalată în mânerul uşii, cât şi în locul cheii de contact, pentru seriile de vehicule Santa Fe SUV 2019.
Sistemul demonstrat la un show auto din China permite setarea autentificării pe bază de amprente pentru toţi membrii familiei, cu drepturi de acces pentru pornirea motorului sau doar acces în vehicul.
În funcţie de identitatea persoanei recunoscută pe baza amprentei, vehiculul va putea aplica setări personalizate vizând poziţiile scaunului, temperatura din habitaclu, poziţia volanului şi a oglinzilor. Deocamdată, Hyundai va oferi noua opţiune pentru autentificare doar clienţilor din pieţele asiatice.
Potrivit companiei, sistemul de autentificare biometrică păstrează semnăturile amprentelor în formă criptată, dificil de interceptat. În plus, acurateţea funcţiei de recunoaştere a amprentelor este comparabilă tehnologiei Touch ID prezentă la unele modele iPhone, rata de validare fals-pozitivă a amprentei fiind de numai 1 la 50.000 de cazuri.
Printre tehnologiile nou adăugate vehiculelor Hyundai se numără şi un sistem cu ultrasunete pentru detectarea ocupanţilor, util spre exemplu pentru alertarea proprietarului vehiculului cu privire la bagaje uitate pe bancheta din spate. Totodată, incidentele în care părinţi neatenţi şi-au uitat proprii copii pe bancheta din spate a vehiculelor lăsate în soare ar trebui să fie de domeniul trecutului.
Printre dotările vehiculelor Hyundai Santa Fe 2019 comercializate pe piaţa din China se va mai număra integrare cu reţeaua de socializare Baidu, respectiv sistem de încărcare wireless pentru telefonul mobil.
Trebuie spus că Hyundai nu este primul producător auto care integrează sistem de autentificare pe bază de amprentă, ca dotare opţională pentru vehiculele comercializate, posesorii de vehicule Tesla Model 3 beneficiind deja de această dotarel. Însă Hyundai este prima companie care îndrăzneşte să pună senzor de amprente în mânerul portierei auto, în general, funcţia de scanare biometrică fiind considerată prea nesigură pentru folosirea ca metodă principală de autentificare.