Teoretic, cifra se converteşte în 1.4 miliarde posibilităţi de a vinde servicii Apple şi noi modele ale dispozitivelor folosite în prezent de utilizatori. Practic, vânzările Apple s-au plafonat în ultima vreme iar perspectivele nu sunt foarte încurajatoare pentru compania americană.
Potrivit datelor oficiale, în prezent există 1.4 miliarde dispozitive Apple folosite în mod frecvent de utilizatori din lumea întreagă. La numărătoare intră orice produs pe care rulează platforma software deţinută Apple: telefoane iPhone, PC-uri Mac, tablete iPad, televizoare Apple TV, playere iPod şi dispozitive Apple Watch. Accesoriile care de regulă nu sunt folosite în mod separat de produsele companiei, cum sunt căştile whireless Apple AirPods nu sunt incluse în statistici.
Dintre cele 1.4 miliarde dispozitive considerate active, cel puţin 900 milioane sunt telefoane iPhone folosite zilnic, cu 9% mai multe decât anul trecut.
Însă pe plan financiar, Apple a ratat ţinta de venituri prognozată anul trecut, fapt ce pune sub semnul întrebării perspectivele de viitor. Desigur, CEO-ul Apple Tim Cook încearcă să pună totul într-o lumină optimistă, confirmând strategia companiei pentru extinderea pieţelor de desfacere în cât mai multe regiuni geografice, în ideea de a compensa scăderile localizate a vânzărilor printr-o acoperire cât mai mare la nivel global.
Apple a depăşit pragul de 1 miliard dispozitive active în anul 2016. Privind din această perspectivă,. creşterea „şeptelului” cu încă 400 milioane dispozitive în doar 3 ani este o performanţă de invidiat. Pentru comparaţie, Google anunţa în 2017 un număr de 2 miliarde dispozitive cu Android active lunar. Pe plan financiar, încadrarea dispozitivelor Apple exclusiv la gama premium se traduce în venituri mult mai mari per dispozitiv.
Ajunse la saturaţie, vânzările iPhone sunt în prezent limitate de viteza cu care dispozitivele de generaţie mai veche sunt scoase din uz sau vândute ca produse second-hand, tot mai mulţi posesori iPhone ezitând să se despartă de dispozitivul pe care îl folosesc. Privind în ansamblu, Apple profită în ambele situaţii, fie vânzând noi telefoane iPhone sau de pe urma serviciilor conexe: iCloud, Apple Music, reparaţii contracost, vânzarea de aplicaţii şi curând, un nou serviciu de streaming video.