Introdusă ca setare opţională în browsere web încă din anul 2012, setarea „Do Not Track” nu mai face mare lucru, administratorii web găsind metode să ocolească limitările acesteia.
Acţionând ca un semnal special pentru site-uri, companii de publicitate care distribuie bannere cu reclame şi colectează informaţii despre utilizatori, diverse servicii şi componente plug in pentru browser, setarea Do Not Track ar trebui să oprească urmărirea activităţii online. Punând presiune pe renunţarea la colectarea agresivă de informaţii despre utilizatori şi valorificarea acestora în scop publicitar, unele browsere web chiar bifează automat setarea Do Not Track.
Însă mişcarea făcută are mai degrabă un scop de marketing, o analiză independentă arătând că solicitarea bazată pe alinierea voluntară a administratorilor web este în mare parte ignorată. Potrivit studiului făcut în Statele Unite pe durata lunii noiembrie 2018, în medie 23% dintre utilizatori bifează cu conştiinciozitate setarea Do Not Track în versiunea pentru PC a browserului web.
Din păcate, dintre milioanele de utilizatori conştienţi de prezenţa setării Do Not Track o mare parte nu ştiu şi că bifarea acesteia trimite doar un semnal care trebuie respectat în mod voluntar, rămânând cu un fals sentiment de siguranţă. Îngrijorător este şi că multe dintre companiile mari (ex. Facebook, Twitter, Google) ignoră bifarea opţiunii Do Not Track.
În timp ce 71.9% dintre americanii chestionaţi declară că ar dori impunerea prin lege a respectării setării Do Not Track atunci când este bifată în browserul web, Apple vine cu o abordare mult mai pragmatică, anunţând că va elimina opţiunea Do Not Track din browserul Safari în viitorul apropiat, pe motiv că în forma actuală setarea nu funcţionează cum ar trebui şi induce utilizatorilor un fals sentiment de siguranţă.