Anul 2009. Tehnologia NVIDA GeForce 3D Vision reprezenta viitorul jocurilor pentru PC, promiţând o experienţă similară cu cea din cinematografele 3D. Ideea era simplă: foloseşti o pereche de ochelari speciali şi un monitor compatibil pentru a obţine o experienţă de vizionare cu adevărat 3D, privind ca printr-o fereastră ducând direct în lumea virtuală.
GeForce 3D Vision se baza pe afişarea alternativă a cadrelor pentru fiecare ochi cu ajutorul unui monitor LCD sau al unui proiector cu rată de refresh de 120 Hz. Estomparea imaginii pentru fiecare ochi se face cu ajutorul unei perechi de ochelari stereoscopici. Ei sunt sincronizaţi prin intermediul unei conexiuni wireless. De asemenea, pentru a se obţine efectul 3D, placa grafică face o analiză a fiecărui cadru şi crează o imagine distinctă pentru fiecare ochi. Frecvenţa de 120 Hz a monitorului asigură 60 de cadre pe secundă pentru fiecare ochi, considerat acceptabil pentru vizionare confortabilă.
În principiu, erau necesare trei elemente pentru a obţine o imagine stereoscopică: un PC dotat cu o placă video Nvidia, un monitor cu rată de refresh de minim 120 Hz şi ochelarii speciali furnizaţi numai de NVIDIA. Realitatea era însă un pic diferită. Simpla activare a suportului 3D Vision înjumătăţea numărul de cadre pe secunde randate, astfel că era necesară folosirea unui PC de nivel high-end. Multe dintre monitoarele „compatibile” aveau anumite probleme, începând cu luminozitate insuficientă în modul 3D Vision şi până la introducerea de artefacte vizuale care compromiteau experienţa de vizionare. O altă problemă care nu a fost niciodată pe deplin depăşită a fost compatibilitatea cu jocurile nou lansate, experienţa de vizionare lăsând foarte mult de dorit. Un alt impediment a fost susceptibilitatea utilizatorilor la a resimţi oboseală chiar şi după utilizare de relativ scurtă durată, simptomele variind între ameţeală, stări de vomă, până la crize epileptice.
Între timp, 3D Vision a fost substituită cu tehnologia ochelarilor VR, mult mai promiţătoare dar şi mai scumpă. Având în vedere faptul că jocurile VR fac parte dintr-o nişă de piaţă complet separată, continuarea suportului 3D Vision nu prea mai avea sens, mai ales cu o bază de utilizatori aproape inexistentă.
NVIDIA promite că va mai oferi suport minimal pentru tehnologia 3D Vision până în aprilie 2020, care însă nu include compatibilitate cu jocurile nou lansate pentru platforma PC. După această dată, suportul 3D Vision va dispărea definitiv din driverele NVIDIA.