Facebook are probleme mari de imagini în ultima perioadă, securitatea şi intimitatea datelor utilizatorilor săi fiind un subiect tensionat. Se pare însă că nici măcar cei care aleg să renunţe la reţeaua de socializare nu scapă de urmărirea constantă Facebook, compania continuând să colecteze date pentru a le folosi în furnizarea de reclame chiar şi după ce ţi-ai dezactivat contul de Facebook.
Conform CNET, Facebook poate în continuare să te identifice şi să colecteze date despre tine, după ce ai dezactivat de bună voie contul de pe reţeaua de socializare. Acest lucru este posibil folosind butoanele de share şi like integrate în majoritatea site-urilor importante de pe internet, acestea furnizând informaţii care sunt adăugate la profilul personal, indiferent dacă acesta este sau nu activ.
Facebook spune că dezactivarea contului poate fi o metodă de a proteja intimitatea utilizatorilor, însă nu specifică ce implică acest lucru şi nici nu spune dacă colectează sau nu date pe perioada în care contul nu este activ. Singura metodă de a „scăpa” de Facebook este să ştergi contul permanent, pierzând astfel toate datele stocate pe el (fotografii, postări, înregistrări, lista de prieteni, etc.).
Practica de a dezactiva Facebook atunci când nu este folosit oferă astfel doar iluzia de intimitate şi nu ar trebui să fie considerată o soluţie pentru a scăpa de monitorizarea constantă. Se pare că nici măcar cei care nu au conturi de Facebook nu sunt 100% în siguranţă. Activitatea lor este în continuare monitorizată şi stocată în cazul în care ajung cândva să îşi creeze un cont nou. Acestea au fost numite „shadow accounts” de către specialiştii din industrie, iar Facebook a negat existenţa lor.
În cazul celor cu conturi inactive, Facebook păstrează toate datele şi continuă monitorizarea activităţii pentru 30 de zile. După această perioadă, contul este şters permanent.