Facebook anunţă noi modificări pentru sistemul de prioritizare la afişare a conţinutului video, menite să ajute autorii de conţinut original.
Începând cu această săptămână, Facebook va acorda mai multă atenţie creatorilor care încearcă să îşi sporească audienţa în paginile reţelei de socializare folosind conţinut original. Schimbările Întinse pe durata mai multor luni vor avea ca element central trei aspecte pe care Facebook le consideră esenţiale pentru stabilirea priorităţii la afişare a clipurilor video. Acestea sunt „loialitatea şi intenţia” utilizatorilor de a viziona clipul respectiv, durata şi timpul de vizionare acordat, respectiv originalitatea acestuia. Altfel spus, dacă Facebook detectează că nu eşti primul care a încărcat clipul respectiv, vizibilitatea ta va fi mult redusă, administratorii reţelei de socializare sperând să reducă astfel duplicarea conţinutului foarte popular.
Cât despre loialitate şi intenţie, Facebook ia în considerare atât vizualizările repetate cât şi interacţiunile făcute de utilizatori ca fiind reprezentative pentru importanţa clipul lui respectiv. Spre exemplu, un clip video care adună multe vizualizări cu durată de peste un minut şi primeşte reacţii din partea spectatorilor va fi scos mai mult în faţă.
La partea de originalitate, Facebook va limita propagarea clipurilor video care par refolosite sau provin de pe alte platforme video. totodată, Facebook atenţionează administratorii de pagini care pun în aplicare scheme de sharing reciproc a conţinutului video că vor fi penalizaţi pentru această practică.
În mod evident aceştia nu sunt singurii factori care decid prioritatea la afişare a clipurilor video pe Facebook. Administratorii reţelei de socializare speră însă ca măsurile anunţate să reducă răspândirea conţinutului de tip clickbait, ajutând totodată autorii care depun eforturi pentru publicarea de conţinut original.