Atunci când auzim despre trenuri de mare viteză, primul lucru la care ne gândim este tehnologia Maglev, care permite levitarea vagoanelor deasupra căii de rulare special amenajată. Alfa-X este însă un tren care foloseşte cale ferată obişnuită, costul redus permiţând construirea unor trasee mai lungi la un preţ mai mic.
Livrat de Kawasaki Heavy Industries şi Hitachi, Alfa-X poate atinge o viteză maximă de 400 km/oră, dar este aşteptat să susţină viteze de 360 km/oră în timpul curselor de pasageri. Atunci când va fi inaugurat, în preajma anului 2030, traseul va acoperi o distanţă de 350Km, legând oraşele Aomori şi Sendai.
Având în vedere vitezele atinse în exploatare, Alfa-X foloseşte un sistem de frânare hibrid care combină saboţii magnetici instalaţi la nivelul şinelor cu aripioare retractabile instalate la partea de sus, menite să folosească rezistenţa aerului pentru încetinirea trenului la viteze mari.
Chiar mai devreme decât Alfa-X, autorităţile japoneze plănuiesc să inaugureze şi o rută pentru trenuri Maglev, în anul 2027. Legând oraşele Tokyo şi Nagoya, traseul cu o lungime de 350 km va permite viteze de până la 500 km pe oră, rezultând un timp total de călătorie ceva mai mic de o oră.