Coşmarul pasionaţilor de jocuri PC, care spre finalul anului 2017 nu mai puteau găsi pe nicăieri acceleratoare grafice la preţuri rezonabile ar putea reveni, dacă preţul de tranzacţionare a criptomonedelor continuă să crească.
Urmând bulei speculative care şi-a atins apogeul în luna decembrie 2017, preţul monedei Bitcoin a scăzut cu nu mai puţin de 85%, de la un maxim de aproape 20.000 de dolari până la puţin peste 3.000 de dolari, trăgând în jos întreaga piaţă de criptomonede.
Ideale de generat folosind acceleratoare grafice NVIDIA sau AMD, monede precum Ethereum şi Monero au devenit dintr-o dată neprofitabile, costul electricităţii depăşind câştigul ce putea fi obţinut prin vânzarea acestora. În mod inevitabil, un număr uriaş de plăci video folosite în fermele de minat au inundat piaţa second hand, producătorul NVIDIA rămânând cu stocuri uriaşe de unităţi GPU nefolosite.
De la un minim de 82 dolari atins în luna decembrie 2018, preţul monedei Ethereum a urcat spectaculos până la un maxim de 279 dolari, atins în această lună.
NVIDIA nu menţionează nicăieri cuvintele criptomonedă, Bitcoin sau tehnologia Blockchain, raportul de venituri publicat pentru intervalul Q1-2020 atingând doar partea de gaming, domeniul auto, soluţii profesionale de vizualizare. sisteme Data Center şi domeniul Edge Computing.
Astfel, aflăm că veniturile rezultate din vânzarea de unităţi GPU au fost de 2,02 miliarde dolari, în scădere cu 27% faţă de anul anterior, dar în creştere cu 2% faţă de ultimul trimestru. Potrivit companiei, scăderea reflectă un declin al vânzărilor în piaţa de gaming şi data center, precum şi absenţa a 289 milioane dolari venituri aşteptate de la producătorii OEM care acopereau cererea de procesoare pentru generarea de criptomonede.
În timp ce creşterea actuală pare să provină dintr-o cerere reală de plăci video pentru gaming, atrasă de noua ofertă de acceleratoare GeForce RTX bazate pe nucleul NVIDIA Turing, continuarea revigorării pieţei de criptomonede ar putea declanşa o nouă goană după plăci video pentru minat, determinând creşterea preţurilor şi noi probleme cu disponibilitatea acestora în magazine.