Deşi a venit ca o surpriză neplăcută pentru consumatorii de rând, ordinul prin care preşedintele statelor unite forţează Google şi alte companii americane să rupă legăturile cu Huawei a fost anticipat de conducerea companiei, pregătirile pentru gestionarea unei astfel de situaţii fiind începute cu mai multe luni inainte.
Una dintre aceste iniţiative se derulează în văzul lumii, Huawei strecurând pe telefoanele din seria Honor un aşa numit App Gallery, conţinând o selecţie de aplicaţii recomandate de companie. În practică acesta nu este nimic altceva decât un magazin clandestin de aplicaţii Android, pe care Huawei încearcă să îl transforme într-o alternativă viabilă pentru Google Play Store.
Potrivit dezvăluirilor făcute în publicaţia Bloomberg, Huawei curtează dezvoltatorii de aplicaţii încă din anul 2018, promiţând acestora o cale de intrare în imensa piaţă de desfacere chineză, dacă aleg să-şi includă produsele software în catalogul App Gallery.
La fel ca majoritatea producătorilor de telefoane cu Android, liderii Huawei sunt conştienţi de dependenţa pe care o au faţă de pachetul de servicii Google şi platforma de aplicaţii. Pusă în contextul relaţiilor tensionate dintre SUA şi China, această dependenţă reprezintă o vulnerabilitate majoră pentru Huawei, care trebuie demontată indiferent de costuri.
Totuşi, planul Huawei de sparge dependenţa de Google are deja o fisură majoră. Reuşita transformării App Gallery într-o alternativă Play Store porneşte de idea că Huawei va pierde parteneriatul comercial doar cu Google. În schimb, blocada impusă de preşedintele Trump taie accesul companiei la toţi partenerii hardware şi software din Statele Unite. În acest mod, este blocată popularea App Gallery cu aplicaţii livrate de către dezvoltatori americani – Facebook, Twitter, WhatsApp şi multe alte aplicaţii foarte populare în ţările occidentale. În plus, dezvoltarea de noi modele smartphone ar fi condiţionată de excluderea componentelor hardware şi tehnologii achiziţionate din Statele Unite, fapt ce va încurca şi mai mult planurile companiei de a rămâne un nume relevant în pieţele non-asiatice.