Potrivit ultimelor statistici publicate de Counterpoint Research, livrările de telefoane Huawei au crescut cu 26% în trimestrul Q1-2019, rezultatul fiind depăşit doar de Samsung (31% creştere a livrărilor).
La nivel european, în intervalul Q1-2018 – Q1-2019, Huawei şi-a mărit cu 11% cota de piaţă, creşterile cele mai mari fiind consemnate în pieţele est-europene (până la 18%). Spre comparaţie, Samsung a reuşit în aceeaşi perioadă o creştere de numai 1%, iar Apple şi Xiaomi au pierdut din cota de piaţă avută anterior.
Punând şi mai bine lucrurile în perspectivă, vânzările Huawei au crescut în contextul în care piaţa europeană de telefoane inteligente s-a micşorat anul trecut cu 3%, din punct de vedere al vânzărilor totale.
În ciuda avântului căpătat până acum, este de aşteptat ca vânzările de telefoane Huawei să frâneze puternic în perioada următoare, pe măsură ce îndoielile utilizatorilor privind accesul la serviciile Google şi aplicaţii de Android încep să se materializeze. Şi ruperea legăturilor cu partenerul ARM Holdings reprezintă o problemă majoră pentru Huawei, compania folosind nuclee de procesare ARM în chipseturile proprii. Fără licenţele necesare, producţia de chipseturi pentru telefoanele proprii nu poate continua, iar găsirea unui alt furnizor de chipseturi (ex. MediaTek) ar putea pune probleme, sancţiunile impuse de Statele Unite putând fi extinse cu uşurinţă şi asupra altor companii asiatice.
Chiar dacă Huawei găseşte în cele din urmă soluţii pentru a rămâne pe linia de plutire, scandalul pornit cu Statele Unite reprezintă o grea lovitură de imagine pentru companiei, pierderea încrederii în securitatea produselor comercializate şi incertitudinile privind accesul la noi actualizări firmware şi aplicaţii de Android influenţând negativ decizia de cumpărare.