Proiectate de Michelin şi intenţionate pentru echiparea vehiculelor de pasageri, anvelopele Uptis (Unique Puncture-proof Tire System) înlocuiesc camera de aer presurizată cu o structură flexibilă confecţionată din materiale compozite, capabilă să absoarbă denivelările drumurilor fără riscul de a ceda structural în eventualitatea perforării său tăierii anvelopei.
În timp ce versiunea finală a anvelopelor Uptis va acoperi probabil şi părţile laterale cu un înveliş din cauciuc, respectiv capace decorative de diferite modele, versiunea demonstrativă lasă vizibilă structura de susţinere bazată pe spiţe elastice. Confecţionate dintr-un amestec de răşini şi fibră de sticlă, roţile Uptis sunt proiectate pentru folosire la viteze de autostradă şi ar trebui să aibă o durată de exploatare cel puţin egală cu durata de viată a anvelopei.
Potrivit inginerilor Michelin, absorbţia denivelărilor din asfalt şi amortizarea vibraţiilor este la fel de bună ca la anvelopele convenţionale, structura elastică putând fi optimizată alegând între confort şi o ţinută de drum mai sportivă. Principalul avantaj este că nu mai trebuie să verificăm periodic presiunea din anvelope, iar riscul perforării sau exploziei pneului la viteze mari este practic eliminat. Nu în ultimul rând prin eliminarea roţii de rezervă câştigăm mai mult spaţiu pentru bagaje şi economie de combustibil, prin reducerea greutăţii transportate.
Deocamdată, este greu de spus dacă roţile Uptis sau o altă invenţie cu tehnologie similară va înlocui sistemul convenţional de anvelope cu cameră de aer. Preţul acestor dispozitive va fi probabil mai mare, însă avantajele la partea de siguranţă şi comoditatea sistemului care necesită mai puţină întreţinere ar putea înclina în cele din urmă balanţa, tehnologia Uptis intrând pe lunga listă a sistemelor de siguranţă incluse ca dotare standard pentru noile generaţii de autovehicule.