Sistemele de inteligenţă artificială şi-au găsit o nouă aplicaţie practică, peste 1000 de magazine controlate de un mare lanţ de supermarketuri fiind dotate cu camere video care identifică orice produse trecute prin zona casei de marcat fără să fie scanate.
Investiţia făcută de lanţul american de supermarketul Walmart ar trebui să descurajeze tentativele de furt din partea clienţilor care evită să prezinte pentru scanare o parte dintre produsele luate de pe raft, cât şi pagubele produse de angajaţii care uneori nu scanează toate produsele prezentate de clienţi. Atunci când sistemul de supraveghere video detectează produse care ajung în pungile de cumpărături ale clienţilor fără să fi fost scanate sunt emise alerte automate, un angajat supraveghetor urmând să verifice situaţia apărută.
Potrivit statisticilor oficiale, scanarea defectuoasă a produselor şi trecerea acestora neobservate prin faţa casieriei folosind alte metode de furt au adus magazinelor retail din Statele Unite pierderi cumulate de 47 miliarde de dolari, doar în anul 2017.
Testat deja de aproape doi ani, sistemul de supraveghere video asistat cu tehnologii de inteligenţă artificială a redus dramatic furturile de produse, pierderile din inventar, erori de scanare şi fraudele comise chiar de angajaţii magazinelor. Walmart nu a publicat statisticile exacte privind pierderile realizate înainte şi după introducerea camerelor de supraveghere AI, dar este de aşteptat ca şi alte lanţuri de supermarketuri să introducă mijloace similare de supraveghere pentru descurajarea tentativelor de furt.
Însă tehnologiile AI pot face mai mult decât atât, o abordare mai directă permiţând scurtarea timpului de aşteptare şi reducerea costurilor cu angajaţii, oferind clienţilor posibilitatea să îşi scaneze singuri produsele sub supravegherea camerelor AI.