În ultimii câţiva ani, Apple a încercat să se diferenţieze de ceilalţi producători de smartphone-uri şi sisteme de operare cu securizarea datelor şi intimitatea utilizatorilor. În mare parte, Apple reuşeşte să facă o treabă mult mai bună, însă chiar şi o companie care se concentrează pe astfel de funcţii identifică probleme din când în când. După problema pe care a avut-o de curând cu FaceTime, Apple suspendă funcţionalitatea Walkie Talkie de pe Apple Watch, pentru că putea fi folosită pentru a asculta fără acordul utilizatorului.
Funcţia Walkie Talkie de pe Apple Watch funcţionează exact cum te-ai aştepta. Selectezi o altă persoană care beneficiază de Apple Watch şi poţi trimite mesaje scurte rapide cu o simplă apăsare de buton către aceasta. Fiecare mesaj este într-un singur sens, nefiind posibilă o conversaţie în timp real. Se pare însă că această funcţie are o vulnerabilitate şi poate fi folosită pentru a asculta ce face persoana cu care eşti conectat, fără să îţi trimită mesaj, folosind un iPhone.
Apple nu a detaliat cum poate fi abuzat acest sistem, însă a luat rapid măsuri prin dezactivarea funcţiei până când poate fi reparată problema:
„Ne-a fost adusă la cunoştinţă vulnerabilitate a aplicaţiei Walkie-Talkie de pe Apple Watch şi am dezactivat-o în consecinţă până când rezolvăm problema. Ne cerem scuze clienţilor pentru neplăcerea cauzată şi vom restaura funcţionalitatea cât de repede posibil. Deşi nu cunoaştem momentan dacă a fost sau nu folosită această vulnerabilitate în condiţiile şi folosind anumiţi paşi specifici necesari împotriva clienţilor noştri, luăm în serios securitatea şi intimitatea lor în serios. Am ajuns la concluzia că dezactivarea aplicaţiei a fost decizia corectă, întrucât acest bug ar putea permite cuiva să asculte prin telefonul altui client fără acord. Ne cerem scuze din nou pentru problemă şi pentru deranjul cauzat.”
În timp ce faptul că o vulnerabilitate de acest gen a fost prezentă tot acest timp în aplicaţie nu este tocmai o veste bună pentru Apple, faptul că aplicaţia a fost dezactivată imediat ce problema a fost raportată este o veste bună pentru clienţii săi. Având în vedere problemele din trecut pe care Apple le-a rezolvat prin actualizări software, cel mai probabil, aplicaţia Walkie-Talkie se va întoarce în maximum câteva săptămâni.