Abordarea discretă prin care Facebook a achiziţionat platforme de socializare rivale iar apoi a continuat să le promoveze din umbra de parcă nimic nu s-ar fi întâmplat începe să se schimbe, administratorii reţelei de socializare decizând să-şi marcheze mai bine teritoriul.
Facebook este de mult proprietarul WhatsApp şi Instagram, însă nu toţi utilizatorii acestor produse sunt la curent cu actuala orânduire, lăsând spaţiu pentru o consolidare a imaginii de brand.
În curând, numele de scenă al aplicaţiilor Instagram şi WhatsApp se vor schimba, aplicaţiile listate în magazinele App Store şi Play Store primind numele Instagram from Facebook, respectiv WhatsApp from Facebook. Nimic nu se schimbă la partea de funcţionalitate, singura diferenţă notabilă apărând doar în ecranul de login. Intenţia este doar aceea de a comunica faptul că serviciile WhatsApp şi Instagram sunt deţinute de Facebook, în ideea că acest detaliu ar fi putut scăpa utilizatorilor de rând.
În mod ironic, anunţul făcut de Facebook vine la scurt timp după ce comisia americană FCC (Federal Trade Commission) a anunţat demararea unor investigaţii pentru încălcări ale legilor antitrust, vizând practici abuzive din partea gigantului Facebook.