Înţesate cu tehnologii avansate, vehiculele electrice din gama Tesla şi-au clădit notorietatea prin aspectul extravagant şi modul neconvenţional în care sunt controlate, începând cu funcţia de condus autonom şi până la lucruri aparent banale, cum ar fi deschiderea portierei.
Chiar şi pe cel mai accesibil model din gamă, Tesla Model 3, proprietarii au posibilitatea să-şi personalizeze poziţia scaunului şi a volanului, temperatura din habitaclu şi alte detalii de fineţe cu ajutorul unei aplicaţii pentru smartphone. Tot cu ajutorul aplicaţiei se face şi accesul în vehicul, autentificarea funcţionând prin conexiune bluetooth la simpla apropiere de maşină.
Clădind întreaga experienţă de utilizare în jurul aplicaţiei pentru smartphone, producătorul Tesla a transformat clasicul card de acces cu activare la apropierea de portiera maşinii într-un accesoriu demodat şi opţional, pe care cei mai mulţi şoferi nu l-au mai comandat, sau l-au lăsat pur şi simplu acasă.
Problemele au apărut în cursul zilei de luni, când serverele de autentificare găzduite online nu au mai recunoscut autentificarea din aplicaţia pentru mobil, făcând imposibil accesul în vehicul pentru utilizatorii care nu aveau la îndemână cardul de acces.
Blocajul atribuit de reprezentanţii Tesla unei operaţiuni nereuşită de mentenanţă a serverelor ar fi durat aproximativ trei ore şi jumătate.
Problema nu ţine atât de folosirea unei aplicaţii de mobil pentru acces în vehicul, cât de modul în care Tesla a legat procesul de validare de folosirea unui server extern şi conexiunea la internet, fără a-şi informa clienţii cu privire la vulnerabilităţile acestui sistem.