De la o cotă de 10% din piaţa smartphone, deţinută la nivel global în anul 2011, HTC a dispărut cu totul pe segmentul premium, în timp ce la gama de buget strategia este de eficientizare a costurilor prin licenţierea brandului către alţi producători OEM. Spre exemplu, recent lansatul HTC Wildfire X este de fapt produsul unei companii asiatice numită InOne Smart Technology, care livreză mai ales pentru piaţa din India.
După opt ani cu eşecuri succesive avute pe segmentul premium, producătorul taiwanez se află într-o situaţie financiară mai degrabă precară, însă planul de redresare a companiei prin reorientarea activităţii pe segmentul de buget începe să dea roade. De ajutor este şi business-ul VR, unde HTC conduce pe partea inovaţie.
Potrivit noului CEO, Yves Maitres, principalul motiv pentru care HTC a pierdut teren în faţa rivalilor Apple, Samsung şi Huawei a fost redirecţionarea investiţiilor către segmentul VR. În acelaşi timp, alţi producători investeau masiv în inovaţii şi dezvoltare hardware, HTC neputând face faţă pe segmentul premium. Însă pentru viitor, planul noului şef este să demonstreze că succesul HTC nu depinde de activitatea în pieţele emergente, reluând dezvoltarea de telefoane premium adresate pieţelor de desfacere din regiuni cu putere de cumpărare mai ridicată.
În ciuda faptului că a lansat doar modele mid-range în ultimul an, HTC promite să reintre în rândul marilor producători smartphone lansând noi modele cu performanţe de top, conectivitate 5G şi abilităţi excelente pe partea de fotografie. Rămâne doar de văzut dacă HTC va reuşi să vină pe piaţă cu un design suficient de inovator pentru a se impune în faţa competiţiei.