În timp ce producătorii locali domină piaţa de telefoane low-cost, Apple reuşeşte cu iPhone 11 o revigorare spectaculoasă a vânzărilor pe segmentul premium.
În ciuda preţului de 699 dolari, vânzările iPhone 11 sunt neaşteptat de mari, estimări aparţinând unor analişti independenţi arătând pentru ultima lună o creştere a cererii iPhone în China de 230%. Spre comparaţie, lansarea iPhone XS de anul trecut a adus o creştere temporară a vânzărilor iPhone în China de numai 110%.
Însă lansarea iPhone 11 se arată a fi un succes şi în alte pieţe de desfacere importante, precum cea din Statele Unite, unde cererea pentru modelul iPhone 11 Pro cu preţ de 999 dolari este mult mai mare decât pentru predecesorul iPhone XS în perioada similară a anului trecut.
O contribuţie importantă la creşterea vânzărilor o are şi programul de trade-in îmbunătăţit, prin intermediul căruia fanii Apple pot ceda vechiul telefon iPhone 7 (sau mai vechi) în schimbul unei reduceri consistente din preţul unui exemplar iPhone 11. Oferta include şi acces gratuit timp de 1 an la serviciul Apple TV+.
Dacă tendinţa se menţine, Apple ar putea sfida şi prognozele pe termen lung, care indicau pentru următorul an fiscal (Oct. 2019 – Sep. 2020) o tendinţă de stagnare a vânzărilor. Însă pentru atingerea noii ţinte de vânzări, estimată de analişti la aproximativ 185 milioane unităţi, Apple trebuie să diversifice în continuare oferta iPhone, profitând mai mult de apetitul cumpărătorilor pentru telefoane 5G.