Chiar dacă Sony produce unele dintre cele mai avansate modele smartphone de pe piaţă, succesul unei companii nu se măsoară doar după nivelul de sofisticare al tehnologiilor, sau reputaţia de brand premium.
În ciuda tuturor eforturilor depuse în ultimii ani, faima brandului de telefoane Sony nu este de ajuns pentru obţinerea unor rezultate financiare spectaculoase. Din contră, cifrele de vânzări publicate pentru intervalul Q3-2019 arată o evoluţie mai degrabă îngrijorătoare.
Potrivit datelor obţinute de Phone Arena, vânzările smartphone realizate de Sony în intervalul iulie-septembrie 2019 sunt de numai 600.000 unităţi, cam cât livrările Huawei într-o zi obişnuită. Spre comparaţie, producătorul chinez a depăşit spre finalul lunii octombrie pragul de 200 milioane unităţi livrate.
Sony a pornit cu estimări de 5 milioane unităţi livrate până în trimestrul Q3-2019, însă a ajustat deja prognoza la 4 milioane unităţi, în răspuns la vânzările sub aşteptări obţinute la jumătatea acestui an. La final, vânzările obţinute sunt cu 12% sub nivelul estimat iniţial.
Cu vânzări în scădere accelerată, îndoielile faţă de şansele de supravieţuire a diviziei Sony Mobile în anul ce va urma sunt poate justificate, mai ales după parcursul oarecum asemănător avut de rivalul HTC. Slabele performanţe financiare se reflectă deja în frământări interne, Sony operând deja închideri de fabrici şi reorganizări interne menite să ascundă pierderile înregistrate cu divizia Mobile. Încă la stadiu de zvonuri se află şi informaţiile privind disponibilizarea a 2000 de angajaţi ai diviziei Sony Mobile, până la începutul anului viitor.