Deşi au pierdut teren în faţa dispozitivelor smartphone cu ecran mare, tabletele continuă să aibă o bază de utilizatori fideli, noile modele lansate de Apple, Amazon şi Lenovo aducând o creştere uşoară a vânzărilor.
Potrivit statisticilor publicate de IDC (International Data Corporation) pentru intervalul Q3-2019, producătorii au livrat la nivel global cu 37.6 milioane mai multe tablete decât în perioada similară a anului trecut, rezultând o creşte de 1.9%.
Pe primul loc în topul vânzărilor se află şi de această dată Apple, care reuşeşte să obţină cu noua gamă iPad Pro o creştere anuală de 21.8%, respectiv 31.4% cotă de piaţă. Rezultate similare au fost obţinute şi de gigantul Amazon, însă creşterea anuală de 25.6% a vânzărilor se raportează unei cote de piaţă mai mici, de 14.5%.
Nu la fel de bine se prezintă sud-coreenii de la Samsung, vânzările de tablete înregistrând o scădere abruptă de 13.9%, comparat anului trecut. Având în federe încadrarea ofertei de tablete Samsung mai ales pe segmentul premium, este plauzibil ca o mare parte din creşterea obţinută de Apple să fie de fapt rezultatul migrării utilizatorilor Galaxy Tab S la produse bazate pe iOS.
În timp ce Lenovo a reuşit o creştere uşoară a vânzărilor, Huawei resimte efectul sancţiunilor impuse de Statele Unite şi prin scăderea vânzărilor de tablete.
Din păcate, pentru producătorii mai puţin renumiţi supravieţuirea în piaţa tabletelor este pusă sub semnul întrebării, scăderea în medie cu 15.8% a vânzărilor punând şi mai multă presiune pe companiile mici.