Reparaţiile din service-urile Apple sunt unele dintre cele mai scumpe din domeniul tehnologiei, fie că vorbim despre smartphone-uri sau laptop-uri. Compania oferă în general suport tehnic foarte bun în perioada garanţiei, însă încearcă pe tot posibil să îşi convingă clienţii să cumpere garanţia extinsă, care acoperă chiar şi unele daune care implică şocuri mecanice.
Ce nu vrea Apple să facă este însă să ofere piese de schimb şi acces utilizatorilor la uneltele pentru a-şi repara singuri acasă dispozitivele. Într-o declaraţie pentru comitetul judiciar al Congresului american, reprezentanţii companiei au spus însă că de fapt preţurile pe care le cer pentru reparaţii nici măcar nu acoperă costul operaţiunii, încercând să convingă autorităţile să nu adopte proiectele de lege referitoare la „dreptul de a repara”.
Apple vrea să controleze complet procesul de mentenanţă al dispozitivelor, întrucât aceasta este o sursă importantă de venit, iar companii precum IBM şi Cisco susţin aceste iniţiative. De curând, Apple a început să ofere componente de schimb pentru anumite iPhone-uri către service-uri independente, fără statut de service autorizat, însă doar pentru anumite operaţiuni, iar componentele vin exclusiv din partea companiei. Totuşi, Apple spune că din 2009 şi până în prezent, costurile de reparaţii asupra produselor au depăşit încasările efective din reparaţii. De asemenea, compania aduce în discuţie securitatea dispozitivelor şi utilizatorilor, cât şi calitatea operaţiunilor.
Iată poziţia Apple referitoare la actul normativ din SUA numit „Right to Repair” (dreptul de a repara):
„Scopul nostru este să oferim clienţilor reparaţii sigure şi de calitate, fie că acestea sunt realiate direct de Apple sau de un centru de reparaţii aprobat de Apple. Apple a investit timp şi bani pentru a face produsele sale uşor de utilizat dar sunt dispozitive foarte complexe. Şi sunt mulţi factori care contribuie la asigurarea că reparaţiile acestor dispozitive complexe sunt sigure şi de calitate.
Componentele Apple sunt proiectate, testate şi produse la standardele de calitate şi performanţă impuse de companie. Dacă un client are nevoie de reparaţii pentru un dispozitiv Apple, este important ca reparaţia să fie realizată de un tehnician certificat, care a primit training-ul Apple şi care foloseşte unelte şi componente Apple originale. Reparaţiile realizate de tehnicieni neinstruiţi ar putea să nu urmeze procedurile corecte de siguranţă şi reparaţii şi ar putea rezulta în funcţionalitate improprie, probleme de calitate sau evenimente periculoase.
De asemenea, reparaţiile care nu înlocuiesc corect şuruburile şi alte componente, ar putea lăsa în urmă reziduuri care pot strica alte componente precum bateriile, lucru care poate cauza supraîncălzire sau vătămare fizică. Din aceste motive, credem că este important pentru centrele de reparaţii să primească instructaj corect pentru a obţine acces la componente de schimb şi manuale de reparaţii. Continuăm să extindem numărul de locuri în care clienţii pot primi reparaţii, menţinând în acelaşi timp o prioritate asupra securităţii şi fiabilităţii operaţiunilor.”
Desigur, cei care susţin Right to Repair spun că operaţiunile nu sunt nici pe departe atât de complexe pe cât le descrie Apple, însă au adus în prim-plan paşii pe care Apple i-a luat în ultima perioadă pentru a bloca reparaţiile independente, precum update-uri de software care refuză să funcţioneze pe dispozitive reparate în centre neautorizate şi noi sisteme de protecţie care avertizează utilizatorii că folosesc display-uri neoriginale, chiar dacă acesta este original, dar montat într-un service non-Apple.