După ce ieri am aflat despre Alphabet, compania din spatele Google, că este investigată de Comisia Europeană pentru practici abuzive de colectare a datelor, descoperim că măsura este extinsă şi asupra gigantului Facebook.
Într-o declaraţie oferită pentru agenţia de presă Reuters, autorităţile antitrust din UE precizează că au început investigaţii preliminare pentru modul în care Facebook gestionează datele colectate despre utilizatorii produselor sale. „Aceste investigaţii se referă la modul în care datele sunt colectate, procesate, utilizate şi monetizate, inclusiv în scopuri publicitare”.
Prim investigaţia pornită, autorităţile speră să determine şi dacă Facebook condiţionează accesarea datelor de către companii partenere în schimbul accesului la API-urile pentru platforma sa principală şi Instagram.
Principala îngrijorare a oficialilor UE este daca Facebook, Google şi alţi giganţi care deţin volume uriaşe de informaţii despre utilizatorii propriilor servicii nu cumva folosesc aceste informaţii în practici anticoncurenţiale, ţintind excluderea de pe piaţă a companiilor mai mici care activează pe aceleaşi nişe de piaţă.
Spre exemplu, unul dintre domeniile investigate este Facebook Marketplace, existând suspiciuni că Facebook îşi foloseşte influenţa pentru a scoate din joc alte site-uri dedicate comerţului cu bunuri şi servicii.