Asociat deja cu telefoane mobile, tablete, căşti VR, dispozitive pentru reţea şi diverse gadgeturi smart, brandul Nokia va fi întâlnit de acum şi pe Smart TV-uri
Primul Smart TV Nokia tocmai a debutat în magazinele din India, retailerul Flipkart licenţiind brandul Nokia pentru televizoare LCD produse local.
Rămâne de văzut în ce măsură intrarea Nokia în rândul brandurilor de duzină, folosite sub licenţă pentru promovarea SMART TV-uri low-cost vândute de un mare lanţ de magazine din India, va ajuta reputaţia Nokia în ochii cumpărătorilor.
Cu nume complet Nokia Ultra HD (4K) LED Smart Android TV, primul Smart TV Nokia este un model cu diagonală 55 inch, vândut în magazinele din India pentru echivalentul a 589 dolari.
În ciuda menţiunii Android TV strecurată în numele de produs, vânzătorul Flipkart precizează că acesta are la bază o versiune de Android obişnuită şi nu platforma Android TV special creată de Google pentru Smart TV-uri. Asta înseamnă, pe de o parte, că utilizatorii vor putea instala aplicaţii uzuale de Android, dar şi că interfaţa Smart TV trebuie să fie una personalizată, rămânând de văzut cât de bine este realizată.
Pe partea de specificaţii, primul Smart TV Nokia promite să impresioneze cu difuzoare stereo de 24W, semnate JBL by Harman (încă un parteneriat Flipkart) şi un ecran 16:9 cu certificare HDR10, dar o rată de refresh limitată la 60Hz. Opţiunile pentru conectare includ trei intrări HDMI şi două porturi USB.
În timp ce livrarea acestui produs în afara pieţei din India este puţin probabilă, licenţierea brandului Nokia şi altor producători OEM este practic inevitabilă, fiind doar o chestiune de timp până ce vom întâlni logo-ul Nokia şi pe alte electronice de larg consum, nu doar cele din categoria Smart TV.