Huawei a promis că va avea o alternativă mai bună la serviciile Google înainte de sfârşitul anului şi se pare că asta a livrat, însă momentan în versiune beta. Huawei Mobile Services 4.0 este acum disponibil pentru testare şi vine cu multe dintre capabilităţile pe care utilizatorii de telefoane Huawei le vor aprecia în special de anul următor, când vor începe să apară din ce în ce mai multe modele fără Google. Se pare că există acum capabilităţi similare cu ceea ce oferă Google, urmând ca serviciile să fie dezvoltate şi mai mult în viitor.
Versiunea Huawei Mobiles Services 4.0 este prima dezvoltată de producătorul chinez care beneficiază de suport pentru servicii de geolocaţie avansată. Compania a integrat în SDK-ul pentru aplicaţii noul „Location Kit”, care permite localizarea rapidă prin metode hibrid (folosirea coordonatelor GPS, a antenelor GSM şi a antenelor Wi-Fi).
Probabil cea mai mare problemă pe care telefoanele Huawei fără Google o aveau era lipsa unui serviciu de hărţi integrat. Astfel, Huawei a creat Map Kit, un API care va permite integrarea rapidă a hărţilor în aplicaţiile din App Gallery. Conform descrierii oficiale, hărţile din Map Kit includ multe formate şi permit personalizarea vizuală a hărţilor, însă permite celor care dezvoltă aplicaţiile să îşi creeze rapid şi soluţii proprietare.
Alte noutăţi sunt Drive Kit, un serviciu de stocare în cloud, care va fi folosit pentru a salva setările şi fişierele din aplicaţii în cloud, pentru a putea fi folosite pe mai multe dispozitive în mod sincronizat, sau pentru a fi restaurate în cazul unei resetări. Apoi avem Analytics Kit, care oferă dezvoltatorilor statistici despre comportamentul utilizatorilor în aplicaţii, cât şi Ads Kit, care permite integrarea rapidă a reclamelor în aplicaţii, în stilul Google Ads.
Alte componente ale Huawei Mobile Services 4.0 sunt cele deja existente: Account Kit, care permite autentificarea la nivelul sistemului de operare EMUI cu un Huawei ID, Game Service, care permite crearea unui profil personal pentru a fi folosit în jocuri video, Push Kit, care se ocupă de notificări şi In-App Purchases, care permite realizarea de microtranzacţii în aplicaţii.
Conform Huawei, 38.000 de aplicaţii sunt înregistrate în App Gallery, în timp ce 30 de miliarde de notificări sunt transmise în fiecare zi către utilizatori. În continuare, compania îşi continuă campania de a recruta dezvoltatori în magazinul său de aplicaţii, având la dispoziţie un fond de 1 miliard de dolari din care să plătească costurile de „portare” a aplicaţiilor din Play Store în App Gallery.