Producătorul japonez Subaru a început deja tranziţia spre un viitor complet electrificat, până în anul 2030 aproximativ 40% din oferta de autoturisme urmând să fie reprezentată de modele cu propulsie hibridă şi electrice. Însă adevărata revoluţie va avea loc după 2030, japonezii confirmând zvonurile cum că întreaga ofertă Subaru va fi compusă spre jumătatea deceniului viitor exclusiv din maşini electrice.
Probabil că tranziţia la propulsie electrică va avantaja anumite serii de vehicule Subaru, precum Outback, Forester şi BRZ, reducând costurile de întreţinere şi amprenta de carbon fără a afecta prea mult experienţa oferită şoferilor. În schimb, pentru modele sport ca Subaru WRX STI, senzaţia oferită de motoarele supraalimentate bazate pe combustie internă va fi probabil pierdută, impunând fie regândirea acestui model de la zero, sau retragerea sa din ofertă.
Anunţul vine în răspuns la reglementările tot mai stricte privind emisiile de CO2 introduse în mai toate pieţele de desfacere, inclusiv cele din China şi în Uniunea Europeană. Cu toate acestea, 15 ani reprezintă o perioadă de tranziţie destul de lungă, lăsând timp suficient atât pentru perfecţionarea tehnologiilor necesare, dar şi obişnuirea consumatorilor cu noul tip de vehicule.
Toyota deţine o cotă de 8,7% din acţiunile Subaru, cei doi parteneri dezvoltând împreună noi modele de maşini electrice, care urmează să fie lansate pe parcursul anilor 2020. Între timp, Subaru investeşte masiv în adaptarea tehnologiei hibride dezvoltată de Toyota la propriile modele de vehicule. Varianta cu motorizare hibridă a lui Subaru Crosstrek introdusă în 2018 este doar primul produs al acestei colaborări, conducerea companiei anunţând planuri şi pentru lansarea unui „hibrid puternic”, din nou construit cu piese Toyota.
„Deşi folosim tehnologia Toyota, dorim să fabricăm hibrizi care sunt distinct Subaru. Nu este vorba doar de reducerea emisiilor de CO2. Trebuie să îmbunătăţim în continuare siguranţa vehiculului şi performanţa tracţiunii noastre pe toate roţile”, a afirmat Tetsuo Onuki, şeful diviziei de tehnologie a Subaru. Altfel spus, compania arată că intenţionează să păstreze aspectele care au definit imaginea de brand a Subaru, precum trancţiunea integrală, şi în era maşinilor electrice. În schimb, alte trăsături precum fantele de ventilaţie supradimensionate şi zgomotul produs de motoarele termice supraalimentate, vor intra în istorie.