Huawei a anunţat câteva planuri pe care le are pe partea de distribuţie de aplicaţii prin intermediul App Gallery în România. Există acum 40 de aplicaţii populare din România disponibile pe noul magazin de aplicaţii al companiei şi au fost confirmate deja câteva dintre cele mai aşteptate aplicaţii, în special din domeniul bancar. Se pare că Huawei Mate 30 Pro a depăşit aşteptările în materie de vânzări pentru pre-comenzi şi prima zi de disponibilitate, în timp ce planul este ca în 2020 Huawei să extindă oferta de dispozitive electronice pe care le vinde în România, în centrul experienţei de utilizare fiind smartphone-ul.
Noul smartphone de top al companiei, Mate 30 Pro, a fost lansat oficial în România sâmbătă, 1 februarie. Iniţial, compania a anunţat o campanie de pre-comenzi pentru 100 de unităţi, însă stocul a fost suplimentat în conformitate cu cererea. Compania a anunţat acum în mod oficial că a reuşit să livreze 703 dispozitive pe baza pre-comenzilor în prima zi, urmând probabil ca această cifră să crească în următoarele câteva săptămâni, în limita stocurilor disponibile.
Cei care au făcut pre-comandă au primit telefonul, căştile Freebuds 3 şi un cadou surpriză şi au acces la câteva facilităţi precum un serviciu VIP „concierge” timp de 6 luni, clienţii putând astfel apela la un reprezentant al companiei pentru orice probleme sau nelămuriri cu dispozitivul, cât şi protecţii de ecran gratuite.
România a fost doar una din cele 13 ţări europene în care Mate 30 Pro a fost lansat oficial. Pe listă se regăsesc Cehia, Polonia, Austria, Spania, Turcia, Portugalia, Ungaria, Bulgaria, Germania, Italia, Franţa şi Serbia.
Întrucât Huawei Mate 30 Pro este primul smartphone al companiei lansat fără servicii Google, compania investeşe mult efort în atragerea de clienţi către magazinul său de aplicaţii App Gallery şi integrarea acestora cu serviciile Huawei Mobile Services, care sunt în plină dezvoltare. Desigur, oferta de servicii nu este încă completă, lipsind de exemplu accesul la un serviciu de hărţi oficial, însă reprezentanţii Huawei din România spun că până la finalul anului va fi lansată şi o astfel de soluţie în parteneriat cu compania olandeză TomTom.
Huawei dezvoltă acum App Gallery ca o platformă alternativă la App Store şi Google Play Store şi oferă deja dezvoltatorilor o ofertă destul de atrăgătoare pentru a-i convinge să lanseze aplicaţii pe acest magazin. Pentru primul an, compania nu va cere dezvoltatorilor niciun procent din vânzările realizate prin App Gallery. Apple şi Google cer 30% din valoarea tranzacţiilor realizate prin intermediul serviciilor lor. Şi Huawei va apela la o strategie similară, însă nu în primul an. Apoi, compania spune că nu obligă dezvoltatorii să integreze soluţiile sale de autentificare. Fiecare dezvoltator poate folosi metodele obişnuite, precum conturi Google, pentru a accesa contul, de exemplu. În cele din urmă, Huawei nu percepe o taxă anuală de la dezvoltatori precum suta de dolari pe care Apple o cere, sau cei 25 de dolari pe care Google îi încasează la înregistrarea contului de developer.
La nivelul serviciilor Huawei Mobile, compania plănuieşte să o dezvolte cu un asistent şi un sistem de plăţi precum Huawei Pay, însă acestea vor întârzia. Motivul pentru care Huawei Pay nu ar putea fi lansat momentan în Europa este faptul că sistemul de securitate al sistemului este integrat doar în procesoarele de top ale companiei, deci ar fi disponibil pentru un număr foarte mic de utilizatori. În consecinţă, până când nu va dezvolta un cip mid-range care să includă acest sistem de securitate, nu vom vedea o astfel de soluţie.
În România, App Gallery are deja 1,1 milioane de utilizatori, cu 7 milioane de download-uri de aplicaţii în ultimele 3 luni. Desigur, aplicaţia vine pre-instalată pe telefoanele Huawei şi necesită Huawei ID. Numărul este însă mai mic decât numărul total de 3,8 milioane de dispozitive active ale companiei în România.
Din fericire, plăţile cu telefonul nu sunt imposibile pe telefoanele Huawei fără servicii Google. Deja există aplicaţii disponibile pentru Banca Transilvania şi BCR, cât şi Pago, serviciul de gestionare a facturilor. Urmează să se lanseze aplicaţia HomBank de la ING, cât şi aplicaţii BRD şi Raiffeisen, care au fost confirmate şi sunt în dezvoltare.
La nivel global, există peste 20.000 de aplicaţii în AppGallery şi 40 de aplicaţii româneşti precum Cinemagia, Ziare.com, Ştirile PRO TV, Biziday, Antena Play, Orange TV Go, Telekom TV, Elefant.ro, LaJumate.ro, Bringo Delivery, Okazii.ro, eJobs, BitDefender, Star Taxi şi 7Card sau WorldClass. În timp, compania speră să atragă şi alţi producători, însă încurajează şi alternativele pentru utilizatori.
Deşi Huawei nu crede că este necesară instalarea serviciilor Google din surse mai puţin reputabile, compania consideră că instalarea unor magazine de aplicaţii precum Aptoide ar trebui să rezolve o parte din problemele pe care anumiţi utilizatori le-ar putea întâmpina. De altfel, Facebook oferă aplicaţiile pe site-ul oficial în format .apk, în timp ce servicii Google precum YouTube pot fi folosite în browser. Rămân însă serviciile de streaming video precum Netflix, care folosesc o protecţie DRM de la Google (widevine) pentru a putea reda clipuri la calitate maximă. Pentru acestea, Huawei va trebui să negocieze independent cu dezvoltatorii, pentru a adopta pe platforma lor o altă metodă de protecţie digitală.
Pe lângă noi smartphone-uri (fără să zică direct, compania a confirmat că va lansa „următoarea serie de smartphone-uri high-end” şi în România, deci ne putem aştepta foarte curând la lansarea P40 Pro), compania plănuieşte să ofere pe piaţa locală şi alte categorii de produse în continuare, în ciuda lipsei compatibilităţii cu serviciile Google. Telefoanele noi vor intra inclusiv la operatori. Lipsa lui Mate 30 Pro la operatori a afecatat semnificativ vânzările.
Astfel, tabletele MediaPad vor fi în continuare lansate pe plan local, compania confirmând că ne putem aştepta la un model nou în preajma Mobile World Congress 2020. De asemenea, boxa inteligentă dezvoltată în parteneriat cu Devialet, disponibilă momentan doar în China, va fi lansată şi pe plan local, urmând ca următoarea categorie de produse importantă care se lansează în România să fie cea de televizoare.
Primele modele vor fi variante premium, cu preţuri şi capabilităţi high-end, urmând ca în timp să fie introduse în ofertă şi televizoare inteligente mai accesibile. Desigur, următoarele generaţii de laptop-uri vor fi de asemenea disponibile şi la noi pe plan local.
Toate aceste noutăţi au fost anunţate alături de anunţul faptului că Huawei România are un nou lider. Acesta se numeşte Whisky Wangwei şi a fost în trecut liderul diviziei Huawei Australia.