HMD Global, compania finlandeză care deţine licenţa Nokia pentru smartphone-uri şi telefoane mobile, a anunţat în 2017 că a încheiat un parteneriat de exclusivitate cu ZEISS pentru realizarea de lentile pentru camerele foto de pe dispozitivele sale. Ieri însă, Sony a venit pe scenă cu Xperia 1 Mark II, un nou smartphone high-end, echipat tot cu lentile ZEISS, ba chiar unele mai avansate cu tratament antireflex. Se pare că exclusivitatea pentru Nokia s-a terminat, însă cele două companii vor continua să colaboreze.
Conform Juho Sarvikas de la HMD Global, Nokia şi ZEISS nu îşi încheie parteneriatul. Cele două companii vor continua să colaboreze pentru realizarea de optică pentru smartphone-urile vândute sub acest brand, însă de acum şi Sony va colabora într-o manieră similară cu producătorul german de echipamente optice. De altfel, parteneriatul cu Sony era de aşteptat.
Obiectivele de top, cele mai scumpe şi cele mai performante pentru camerele foto mirrorless Sony Alpha sunt realizate de către Sony folosind optică ZEISS, deci exista deja o relaţie între cele două companii. Acum însă acest parteneriat strategic se mută şi pe smartphone-uri, acolo unde Sony nu se bucură de un succes atât de mare în ultimii câţiva ani.
Este interesant însă faptul că cei de la Nokia chiar i-au amintit pe cei de la Sony şi i-au felicitat pentru alegerea de a se alătura „familiei” ZEISS. Având în vedere că în ultima perioadă nici Sony şi nici Nokia nu o duc prea bine pe piaţa de smartphone-uri, poate că o colaborare între cele două companii ar fi benefică amândurora. Sony are experienţă în dezvoltarea de senzori foto şi software pentru captură şi procesare, în timp ce Nokia are experienţă vastă cu platforma Android One, care oferă o experienţă Android „curată”.
Our Zeiss partnership provides great value to Nokia phones. Great to see Sony with rich heritage in imaging joining the Zeiss family! We will continue to develop exclusive experiences together with Zeiss for your Nokia phone.
— Juho Sarvikas (@sarvikas) February 24, 2020
O fuziune ale celor două concepte ar putea face o adevărată diferenţă pe o piaţă din ce în ce mai aglomerată de telefoane care oferă aceleaşi specificaţii, design-uri şi funcţii sub alte branduri.