Huawei App Gallery există de mai mulţi ani, însă abia din 2019 a început compania să se concentreze pe dezvoltarea sa. Se pare că restricţiile impuse de SUA asupra companiei a declanşat necesitatea de a crea o adevărată alternativă la Google Play Store şi serviciile Google, iar App Gallery pare să fie cheia pentru a putea convinge utilizatorii să continue să folosească dispozitive mobile Huawei în viitor. Conform Huawei, App Gallery este cel de-al treilea cel mai mare magazin de aplicaţii din lume, în urm Google Play Store şi Apple App Store.
Compania a anunţat de curând că App Gallery, platforma sa de distribuţie de aplicaţii, înregistrează acum 400.000 de utilizatori activi în fiecare lună. Această cifră este cu mult în spatele Google Play Store, de exemplu, care avea peste un miliard de utilizatori activi încă din 2015, însă demonstrează o creştere rapidă a serviciului. Desigur, nu ştim câţi dintre aceşti utilizatori sunt din China, întrucât în această regiune nu a existat niciodată un Play Store, iar utilizatorii de Huawei au fost întotdeauna dependenţi de magazinul său de aplicaţii.
Compania s-a arătat în trecut interesată de a investi mulţi bani în dezvoltarea App Gallery, punând la dispoziţia dezvoltatorilor de aplicaţii un miliard de dolari pentru a-şi aduce aplicaţiile pe magazinul Huawei. De altfel, de curând, Huawei a intrat într-un parteneriat cu alte companii din China precum Vivo, Oppo şi Xiaomi, pentru a crea un soi de serviciu comun pentru distribuţia a aplicaţiilor.
Huawei spune toate acestea în perioada premergătoare lansării seriei de smartphone-uri P40. Aceasta va fi prima serie „flagship” din gama P care va fi livrată fără aplicaţii şi servicii Google pre-instalate din fabrică şi totodată prima care este aşteptată în magazine şi în ofertele operatorilor încă din primele zile de disponibilitate. În comparaţie, pentru Mate 30 Pro, Huawei a decis să ofere telefonul pe bază de precomandă unui număr limitat de clienţi.