Microsoft pare să fi avut o idee foarte bună atunci când a mutat browser-ul său proprietar, Edge, pe platforma Chromium. Acesta nu este doar mult mai bine optimizat decât clasicul Chrome de la Google, însă oferă aceeaşi funcţionalitate, plus câteva capabilităţi în plus, datorate integrării cu serviciile şi aplicaţiile sale. Acest lucru i-a asigurat o creştere rapidă, acesta fiind acum cel de-al doilea browser din lume de pe platformele desktop, atunci când vine vorba despre numărul de utilizatori.
Conform NetMarketShare (via Bleeping Computer), entitate care se ocupă cu monitorizarea traficului de internet şi realizarea de rapoarte periodice pe baza informaţiilor colectate, spune că Microsoft Edge este acum cel de-al doilea browser din lume, după Google Chrome. Mozilla Firefox, un browser preferat de o mare parte dintre utilizatorii de internet, în ciuda faptului că este pe piaţă de foarte mulţi ani, a fost depăşit rapid. Aceeaşi soartă o au şi Opera, Safari şi chiar bătrânul Internet Explorer.
Este evidentă poziţia dominantă pe care Google o are atunci când vine vorba despre aplicaţii de browsing. Alţi giganţi din online precum Apple sau Yandex sunt cu mult în urmă, iar Microsoft a atins locul al doilea cu un procent foarte mic.
Aceste statistici sunt bazate pe datele din luna martie 2020, deci în viitorul apropiat situaţia s-ar putea schimba. Dacă Microsoft continuă să ofere performanţă îmbunătăţită şi să păstreze compatibilitatea cu extensiile din Google Chrome, Am putea vedea şi o scădere în rândul utilizatorilor browser-ului Google. Momentan, creşterea Edge pare să fie datorată scăderii în popularitate a altor browsere precum Internet Explorer şi Firefox.
De altfel, această performanţă a fost atinsă în rândul utilizatorilor care au instalat manual Microsoft Edge, acesta nefiind integrat încă în sistemul de operare. Edge în varianta veche, pe tehnologie proprietară este încă browser-ul implicit în Windows 10, însă în curând noul Edge va fi oferit tuturor printr-un update. Acela va fi probabil momentul în care noul browser va creşte peste pragul „psihologic” de 10%, începând să devină un adevărat adversar pentru Chrome.