Fără legătură directă cu actuala pandemie COVID-19, decizia de a suspenda producția avioanelor Boeing 737 Max s-a dovedit a fi una inspirată, gigantul american descoperind și alte probleme software care, deși nu au legătură cu cele două accidente fatale, ar fi putut cauza alte tragedii.
Boeing a identificat încă două bug-uri software la avioanele sale 737 Max, producătorul lucrând la remedierea unei „defecțiuni ipotetice” în microprocesorul computerului de zborului. Dacă se manifestă într-un scenariu real, problema ar putea duce la pierderea unui sistem de siguranță automat, cunoscut sub denumirea runaway stabilizer. Rolul acestuia este de a împiedica avionul să urce sau să plonjeze de unul singur. Cealaltă defecțiune ar putea dezactiva pilonul automat în timpul manevrelor finale pentru aterizare.
Boeing spune că aceste probleme nu au legătură cu cele două accidente fatale soldate cu 346 de victime. Compania susține că niciuna dintre aceste probleme nu s-a manifestat până acum în zbor, situațiile rămase deocamdată pur ipotetice urmând să fie prevenite cu totul, prin instalarea unor versiuni actualizate de software.
Acestea nu sunt singurele probleme software nou raportate de Boeing de la suspendarea producției modelului 737 Max. În ianuarie, inginerii companiei au găsit o eroare care ar putea împiedica pornirea calculatoarelor de control și verificarea pregătirii de zbor. O lună mai târziu, compania a descoperit o problemă cu un indicator luminos pentru un sistem numit „stabilizer trim”, care ajută la ridicarea și coborârea botului avionului.
Boeing estimează că problemele software nou descoperite nu vor întârzia reluarea zborurilor cu avioane 737 Max, la finalul acestui an.