Trezorierul Australiei i-a cerut autorității pentru concurență să redacteze un cont de conduită pentru companiile din tehnologie, care va obliga giganții Facebook și Google să împartă veniturile cu furnizorii de știri al căror conținut îl folosesc.
Australian Competition and Consumer Commission (ACCC ) lucra la un cod voluntar, dar a informat guvernul că este puțin probabil ca marile companii de tehnologie să îl adopte, potrivit The Verge. Organizația a aflat că în Australia cele două companii atrag cea mai mare parte din veniturile de pe piața de publicitate online, deși mare parte din conținutul lor provine de la organizații media.
„Este cinstit doar dacă cei care generează conținut sunt plătiți pentru el”, a declarat Josh Frydenberg, Trezorierul Australiei.
Noul cod de conduită, care va fi obligatoriu, le cere companiilor să informeze furnizorii de conținut înainte de a face modificări ale algoritmilor. Dacă Google și Facebook nu vor plăti publisherii la timp, companiile vor fi nevoite să suporte penalități.
Presa din Australia, la fel ca și cea din restul lumii, a fost lovită puternic de pandemia COVID-19. Mai multe companii le-au redus salariile angajaților, iar unele și-au suspendat edițiile tipărite, măsuri pe care le-am văzut și în România.
O formă inițială a codului va fi finalizată până la sfârșitul lunii iulie, transmite The Guardian.
Will Easton, Managing Director la Facebook Australia și Noua Zealandă, a declarat că rețeaua de socializare a fost „dezamăgită” de anunțul făcut de guvern. Potrivit lui, Facebook a investit „milioane de dolari” pentru a susține companiile media din Australia, prin parteneriate și training.
Facebook a anunțat recent că va investi 100 de milioane de dolari în industria media afectată de criză.
De cealaltă parte, Google a anunțat că lucrează cu 25 de publisheri din Australia la sugestii pentru codul de conduită la care lucrează ACCC.
Foto: Pexels