Telefoanele Sony Xperia tot scad în popularitate de câțiva ani încoace, dar actuala criză economică globală ar putea da lovitura de grație business-ului de telefoane Sony.
Chiar și înainte de măsurile anti-coronavirus, compania japoneză se lupta să-și păstreze pe linia de plutire business-ul cu telefoane inteligente, prăbușirea vânzărilor apărută la nivelul întregii industrii lovind cu atât mai dur, ultimul trimestru fiind cel mai slab avut de Sony până acum.
Astfel, între lunile ianuarie și martie 2020, Sony a reușit să livreze doar 400000 de smartphone-uri Xperia, scăderea fiind de 63,7% față de trimestrul trecut, când Sony a livrat 1,1 milioane de dispozitive. Din păcate asta înseamnă ratarea de la mare distanță a țintei propuse de 700000 de unități, Sony declarând că pandemia a afectat atât oferta, cât și producția, pe lângă cerere.
Cât despre întregul an fiscal (T2 2019 – T1 2020), Sony a livrat 3,2 milioane de smartphone-uri Xperia, sub prognoza de recentă 3,5 milioane de unități, ajustată în jos performanța de 4 milioane de unități livrate în iulie 2019 și 5 milioane de unități în aprilie 2019.
Incertitudinea din jurul COVID-19 a împiedicat Sony să furnizeze o prognoză pentru anul financiar în curs. Rezultatele viitoare vor depinde probabil de popularitatea seriilor Xperia 1 II și Xperia 10 II.
Veștile proaste vin după ce recent, Sony și-a pus ultimele speranțe pentru resuscitarea business-ului pe segmentul de comunicații mobile în seama avântul tehnologiei 5G, care trebuia să impulsioneze o nouă cursă pentru înnoirea telefoanelor mobile deținute de utilizatori. În mod evident, emergența tehnologiei 5G nu va avea efectul scontat, cel mult, producătorii putând conta pe evitarea celor mai negre prognoze, în care vânzările smartphone se prăbușesc al minime complet nesustenabile pentru producătorii care nu au reușit până acum să se impună între greii industriei.