OnePlus a dezvoltat timp de câțiva ani smartphone-uri cu caracteristici tehnice avansate la prețuri foarte bune, dar în ultimii doi ani compania a început să ceară prețuri mari pentru modelele lansate. Noua strategie i-a îndepărtat pe fanii vechi ai mărcii chineze, iar rezultatele financiare au avut de suferit.
Pete Lau, șeful companiei, a declarat, într-un interviu, că OnePlus se va concentra din nou pe modele accesibile de smartphone-uri, dar va lansa în continuare și dispozitive premium.
Lau nu a dezvăluit informații despre noi produse în interviul acordat Fast Company.
Strategia din ultimii ani nu s-a dovedit a fi câștigătoare, cel puțin nu pe piețele vestice. În aprilie, producătorul chinez a început să concedieze un număr mare de angajați în Europa. Compania și-a redus semnificativ numărul de salariați la birourile din Germania, Marea Britanie și Franța, în unele cazuri cu 80%.
Adam Ferguson, fostul șef al diviziei de marketing din Europa al OnePlus, a trecut la HMD Global, compania care produce smartphone-uri sub marca Nokia. Aceasta este aflată și ea în dificultate din cauza vânzărilor în scădere.
Schimbare de strategie
Următorul model de smartphone ieftin de la OnePlus va fi, potrivit zvonurilor, OnePlus Z. Acesta va include, cel mai probabil, chipset Snapdragon 765, cu modem 5G integrat.
Compania speră să aducă noi dispozitive accesibile în Europa în a doua parte a acestui an, potrivit lui Lau.
Marca din China vrea să își extindă portofoliul de produse pentru a pune la punct un ecosistem propriu. Compania a lansat un televizor în India și, potrivit zvonurilor, lucrează la căști wireless de tipul Apple AirPods.
Compania din Shenzhen a fost fondată în 2013 de antreprenorii Pete Lau și Carl Pei, iar în 2019 a avut venituri de 1,4 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI:
LG făcea reclamă modelului V60 demonstrând fotografierea femeilor pe sub fustă
iPhone 11 este cel mai bine vândut telefon din 2020. TOP 10 include Samsung și Xiaomi
Galaxy Fold Lite: primele imagini cu telefonul pliabil „ieftin” de la Samsung