În timp de amatorii de mașini cu consum mic de combustibil pot cumpăra încă motorizarea diesel 1.5 DCI introdusă pe mașinile Renauld/Dacia încă de la jumătatea anilor `90, pasionații de mașini de lux rămân suspinând după motorul V8 de 6.75 litri, introdus de producătorul Bentley în urmă cu 61 de ani și păstrat în producție până la începutul acestui an.
Apreciat pentru zgomotul specific și experiența oferită la condus, cel mai vechi motor încă aflat în exploatare tocmai a fost fabricat în ultimul exemplar, la fabrica Bentley din orașul britanic Crewe.
Trecut prin numeroase revizii, motorul cu o capacitate cilindrică de 6.75litri dezvolta o putere de numai 180 cai putere (până la 530 CP pe ulrimul model Bentley Mulsanne Speed), atuul său principal fiind cuplul oferit de la turații joase și predictibilitatea unui motor mare, non-turbo.
La fel ca în cazul altor motoare contemporane mai puțin pretențioase, dar totuși „pensionate” recent, V8-ul preferat pasionaților Bentley a fost învins de normele antipoluare imposibil de acoperit cu o motorizare atât de mare.
Construit în 36000 de exemplare, motorul L-Series V8 de 6.75 litri solicita în medie 15 ore de manoperă pentru asamblare și era produs fără ajutorul liniilor de asamblare moderne, rămânând un clasic veritabil printre pasionații auto cu buzunare foarte adânci.
Cât despre înlocuitorul său, Bentley deocamdată refuză revoluția motorizărilor hibride/electrice, soluția temporară găsită fiind tot o motorizare V8, dar cu o capacitate cilindrică redusă la un „rezonabil” 4 litri. În mod inevitabil, chiar și Bentley oferă o variantă de motorizare hibridă, ca alegere opțională, oficialii companiei recunoscând că vor face trecerea la motorizări exclusiv electrice, în cele din urmă.