Deși se numără printre cei mai de succes producători auto din lume, succesul tesla pe termen lung nu este nici pe departe garantat, pentru asta fiind nevoie de un efort continuu pentru perfecționarea și diversificarea domeniului de activitate.
Aparent, fără legătură directă cu tesla, fondul de investiții Baillie Gifford a decis să cumpere o cotă din acțiunile Lilium, unul dintre startup-urile are pionierează serviciile de taxi aerian, dezvoltând de la zero propriile vehicule de zbor cu propulsie electrică. Totalizând 35 milioane dolari, investiția se adaugă sumei de 240 milioane atrasă de companie în luna martie, chiar în timp ce economiile lumii erau înghețate de carantina menită să limiteze efectele pandemiei COVID-19.
Cu sediul în orașul german Munchen, Lilium este una dintre cele mai ambițioase și promițătoare inițiative luate pe direcția dezvoltării serviciilor de transport aerian, profitând de noile desoperiri pe domeniul propulsiei electrice și tehnologii de condus autonom.
Al doilea cel mai mare acționar din Tesla după Elon Musk, Baillie Gifford ar deține 7,67% din acțiunile Tesla, care în prezent valorează 10,35 miliarde de dolari. Anunțul din martie a inclus finanțarea investitorilor existenți, precum Atomico, Freigeist Capital, LGT și Tencent.
„Baillie Gifford este unul dintre cei mai influenti investitori tehnologici din lume, iar angajamentul lor față de Lilium reprezintă un vot semnificativ de încredere atât pentru produsul nostru fizic, cât și pentru afacerea noastră”, a declarat Christopher Delbrück, directorul financiar al Lilium, într-un comunicat.
Tipul de aeronavă dezvoltat de Lilium este numit în mod uzual „mașină zburătoare”, fiind un vehicul alimentat exclusiv electric, capabil să transporte un număr redus pasageri și destinat zborurilor pe distanțe scurte. Aceste tipuri de vehicule, încă aflate în faza de prototip, sunt dezvoltate pentru servicii comerciale de transport și funcționează fără nevoia unui pilot experimentat, fiind în esență drone controlate de computer. Deși pot selecta destinația la care doresc să ajungă, pasagerii nu au control direct asupra traiectoriei acestora.
În testele de până acum , primul prototip Lilium, un model echipat cu 36 motoare electrice controlate individual, a atins viteza de 100 km/h, acoperind un traseu prestabilit. În versiunea comercială, serviciul de taxi Lilium Jet va putea atinge viteze de până la 300 km/h și acoperi „regiuni” întregi, traversând spațiul dintre marile orașe și zonele de rezidențiale aflate la periferie.