The North Face este primul mare brand care boicotează Facebook după incidentele recente în care a fost implicată cea mai populară rețea de socializare online din lume.
Compania a anunțat că a oprit achizițiile de publicitate pe Facebook în SUA și a suspendat campaniile pe Instagram, o platformă deținută tot de gigantul condus de Mark Zuckerberg, transmite Business Insider.
The North Face a luat decizia din solidaritate cu organizații precum NAACP, Anti-Defamation League și Sleeping Giants, care critică rețeaua de socializare pentru modul în care moderează conținutul și pentru cum controlează discursurile care incită la ură după moartea lui George Floyd.
O serie de organizații non-guvernamentale le-au cerut clienților Facebook să boicoteze compania.
La apel au răspuns mai multe companii mai mici, printre care dezvoltatorul aplicației de meditație Talkspace și procesatorul de plăți Fons.
Facebook anunță că vrea să fie „o forță a binelui”
Producătorul de haine, încălțăminte și articole pentru pasionații de aventuri în aer liber va investi din nou în reclame pe Facebook când compania va avea politici mai stricte de stopare a conținutului rasist, violent și care incită la ură.
Carolyn Everson, vicepreședinte al rețelei de socializare, a anunțat că Facebook discută cu organizațiile neguvernamentale și cu clienții pentru a vedea cum poate deveni „o forță a binelui”.
Compania a fost criticată dur mai ales pentru modul în care a abordat mesajele publicate de președintele american Donald Trump după uciderea lui George Floyd.
Deși a fost implicată în multe scandaluri, compania nu a fost afectată financiar de acestea, până acum. Aproximativ 98% din veniturile Facebook provin din publicitatea făcută pe platformă.
În primele trei luni ale acestui an, compania a înregistrat venituri de 17,4 miliarde de dolari.