Apple continuă să rămână ținta criticilor mai multor companii pentru regulamentul restrictiv al magazinului de aplicații App Store. După ce plângerile Spotify și ale altor companii au dus la o investigație în Europa, iar aplicația Hey are probleme din cauză că nu permite plata prin sistemul Apple, și Facebook se confruntă cu probleme. Aplicația Facebook Gaming, lansată pe Android în urmă cu câteva luni, este refuzată constant de Apple pentru App Store. Deja aceasta a fost refuzată de cinci ori.
Facebook încearcă încă din februarie să publice aplicația Facebook Gaming pe App Store. Prima versiune a fost refuzată din start, întrucât nu se conforma cu regulamentul său. Apple spune că aplicațiile publicate pe App Store nu trebuie să vândă sau să ofere alte produse. De asemenea, interfețele nu trebuie să semene cu un „magazin”. Aceasta avea o interfață similară cu versiunea de Android, care într-adevăr listează jocurile disponibile pe categorii, asemeni unui magazin de aplicații.
Cea de-a cincea versiune a aplicației, modificată, a fost acum din nou refuzată. Din păcate, Facebook nu poate să divulge informații despre procesul de aprobare. New York Times a discutat însă cu persoane familiare cu această situație sub anonimat. Aceștia nu au oferit detalii concrete, însă se pare că Apple nu dorește ca jocurile din Facebook Gaming să poată fi distribuite prin alte aplicații. Acestea ar trebui să fie listate pe App Store pentru a putea fi rulate pe dispozitivele cu iOS.
De altfel, Facebook nu este prima companie care se lovește de problemele acestea. A durat multă vreme până când aplicații precum Steam Link, care permite rularea de jocuri de pe PC-ul personal prin streaming pe dispozitive cu iOS au fost permise. Microsoft se confruntă cu probleme similare în privința serviciului de streaming xCloud. Acesta este disponibil în stadiu beta pe Android, dar nu și pe iOS. Și Google se va confrunta cu aceste probleme odată ce se va hotărî să lanseze Stadia pe iOS.
Se pare că Apple permite disponibilitatea aplicațiilor de acest gen doar dacă acestea nu includ și un magazin propriu de jocuri, care să permită cumpărarea de conținut printr-un sistem non-Apple. Alternativ, probabil că Apple ar permite inclusiv cumpărarea de conținut, dacă companiile producătoare ar fi de acord să plătească taxa App Store de 30% din fiecare tranzacție.