BMW este următoarea companie care ia exemplul Tesla și va începe să ceară bani pentru a debloca funcții ale mașinii care se găsesc deja instalate fizic în aceasta. Compania a anunțat că sistemului de infotainment beneficiază acum de un magazin: ConnectedDrive Store. Utilizatorii vor putea astfel să testeze, să închirieze sau să cumpere acces la anumite funcții avansate ale mașinii, pe care hardware-ul instalat le permite deja, dar sunt blocate din software.
Atunci când configurezi o mașină, în special una de top precum un BMW, există în anumite cazuri sute de diverse opțiuni. Multe dintre ele sunt însă opțiuni software, blocate pur și simplu din sistemul mașinii, chiar dacă hardware-ul necesar este deja instalat. Motivul pentru care compania alege această soluție este simplă: este mai ieftin să produci mai multe mașini la fel pe care să le limitezi software, decât să produci mașini cu componente diferite.
Tesla a fost una dintre primele companii care a adoptat această strategie, instalând în urmă cu câțiva ani baterii mai mari pe mașini și camere pentru sistemul Autopilot. Totuși, activarea modului „long range” sau a opțiunilor de condus asistat costă și pot fi adăugate după cumpărare, contra cost printr-un update software.
În cazul BMW, sistemul ConnectedDrive Store permite configurarea mult mai minuțioasă a anumitor funcții speciale. De exemplu, vei putea cumpăra acces pe termen limitat direct de pe ecranul mașinii sau din aplicația de mobil la navigație cu informații în timp real din trafic, sau la posibilitatea mașinii de a detecta semnele de circulație din jur. Poți „upgrada” farurile la un mod cu asistență la fază lungă, care să o ajusteze automat intensitatea și direcția luminii atunci când detectează o mașină din sens opus, sau poți activa temporar încălzirea în scaune.
Aceste funcții pot costa mai mult sau mai puțin și pot chiar fi și testate pe gratis pe perioade limitate. Există opțiuni pe care le poți „închiria” pentru un an sau trei ani, sau chiar pentru una sau trei luni. De asemenea, poți să le cumperi permanent pentru mașina respectivă.
În teorie, clienții vor avea astfel de ales dacă să plătească mai mult la cumpărare sau dacă să aleagă mai târziu să facă aceste „upgrade-uri”, chiar dacă mașina are deja instalate echipamentele necesare. Ba chiar aceste actualizări software pot fi realizate de acasă sau de pe drum, fără a necesita o vizită la un service autorizat.
Se pare însă că în funcție de legislația în vigoare în fiecare țară în parte, anumite funcții nu se vor transfera la vânzarea mașinii. Funcțiile cumpărate permanent ar putea rămâne pe mașină, în timp ce unele temporare ar putea să nu fie valabile pentru un alt utilizator. De asemenea, nu este clar dacă clientul care a cumpărat funcțiile își va putea primi măcar parțial banii înapoi dacă vinde mașina înainte ca acestea să expire.
sursa: Slashgear