Potrivit unui tribunal german, capabilitățile pentru condus autonom livrate pe mașinile Tesla nu sunt descrise corect potențialilor cumpărători, informarea necorespunzătoare putând predispune la accidente dacă posesorii de vehicule Tesla ajung să se încreadă prea mult în acestea.
Potrivit datelor de prezentare oficiale, mașinile Tesla sunt, în varianta de echipare completă, capabile de condus autonom. În realitate, această funcționalitate este limitată doar la anumite tronsoane de autostradă documentate în detaliu, nicidecum pe întregul traseu al unei călătorii tipice cu mașina.
Mai ales pe drumurile lăturalnice, folosirea suportului Tesla Autopilot poate fi de-a dreptul riscantă, neajunsuri estomparea marcajelor rutiere făcând posibile reacții neașteptate și imprevizibile ale autoturismului.
Intens lăudat de către CEO-ul Elon Musk, tehnologia pentru condus autonom este în continuare la stadiul de dezvoltare, putând cura mai mulți ani până ce suportul hardware și cadrul legislativ vor ajunge din urmă pretențiile exprimate în rândul consumatorilor și autorități deopotrivă.
Restricțiile impuse pe teritoriu european vin la scurt timp după ce Tesla a consemnat mai multe accidente în modul Autopilot, considerate ușor predictibile dacă la volan s-ar fi aflat un șofer alert la condițiile de drum.
Un accident în care o mașină Tesla comandată pe Autopilot a demonstrat că tehnologiile folosite sunt perfectibile arată cum sistemul Autopilot poate fi ușor păcălit de situații care nu sunt pre-programate în computerul de bord. Posibilitatea de a schimba banda, de a păstra viteza constantă și de a ține direcția există și pe alte mașini din ultimii 10 ani. Ba chiar unele sisteme de siguranță asigură oprirea mașinii în cazul unor pericole evidente. În cazul unui Tesla Model S din Taiwan, sistemul nu a putut nici măcar să identifice drept un pericol un camion răsturnat pe șosea.