Google interzice folosirea reclamelor pentru promovarea dezinformărilor și teorii ale conspirației pe tema COVID-19.
Cu aplicare începând de luna viitoare, noile reguli impuse agențiilor de publicitate și proprietari de site-uri prevăd interdicția de a mai publica reclame pe platformele Google, dacă mesajul acestora contrazice informații distribuite pe canale oficiale cu autoritate și acceptate de consensul științific cu privire la pandemie. Asta înseamnă că site-urile și aplicațiile nu vor mai putea câștiga bani din difuzarea de reclame care promovează teorii ale conspirației pe subiectul COVID-19.
Google va folosi atât echipe de moderatori umani și filtre automate bazate pe AI, pentru a găsi și a lua măsuri împotriva editorilor și agenților de publicitate care încalcă regula. De asemenea, va interzice celor care încalcă în mod repetat noua sa politică să mai folosească platforma de publicitate.
Practic, Google va mai permite doar anumitor instituții să difuzeze reclame despre pandemia COVID-19, cum ar fi organizații guvernamentale și furnizorii de servicii medicale, pentru a preveni activități precum reducerea prețurilor la materialele medicale.
Pe lângă subiectul coronavirus, noile reguli vizează și alte subiecte sau produse potențial dăunătoare pentru sănătate, cum ar fi leacuri miraculoase și idei anti-vaccinare.
Google a anunțat în luna aprilie că investește 6,5 milioane de dolari în noi mijloace pentru combaterea dezinformărilor pe tema coronavirus și pentru a preveni răspândirea de afirmații false.
Și alte platforme au luat, de asemenea, măsuri pentru combaterea propagării dezinformărilor pe tema COVID-19: Apple respinge toate aplicațiile mobile legate de coronavirus care nu provin de la organizații oficiale de sănătate, Twitter interzice tweet-urile care promovează false remedii, iar Facebook demontează prin furnizarea de informații verificate, cele mai comune mituri și teorii ale conspirației circulate pe tema pandemiei de SARS-COV-2.