Chiar dacă pandemia COVID-19 ridică unele obstacole, Dacia nu renunță la planurile pentru lansarea Logan 3 în această toamnă. Vezi când apare și cum ar putea arăta noul model de Dacia Logan din generația 2020.
Dacă ne luăm după calendarul dintr-un an obișnuit, Dacia ar trebui să prezinte noul Logan 3 în cadrul salonului auto de la Paris, din toamna acestui an. Problema este că, cel mai probabil, acesta nu se va mai ține din caza riscului de infectare cu coronavirus. Cert este că încă din luna februarie, noul model a fost surprins în teste pe șoselele din România, iar măsurile luate pentru ascunderea detaliilor ce ar putea fi „împrumutate” de concurență nu lasă nicio îndoială cu privire la faptul vă avem de-a face cu un model Dacia Logan complet nou, mai arătos și mai performant decât ce vedem astăzi pe drumurile patriei.
Un lucru e sigur, sub capotă, Logan 3 va fi substanțial diferită de generația Logan 2. Deși este un brand low-cost, Dacia trebuie să treacă în noua eră a motorizărilor hibride ultra-eficiente, iar asta înseamnă că rețeta deja testată a motorizărilor subdimensionate nu mai poate fenta normele de poluare. Dacia chiar are nevoie să includă în ofertă și opțiuni de motorizare hibridă, plus full-electric, în caz contrar riscând amenzi usturătoare din partea autorităților europene, care ar anula profitabilitatea companiei.
Între timp, zvonurile despre Dacia Spring, noua mașină de oraș cu propulsie exclusiv electrică sunt deja confirmate, producătorul admițând că lucrează la o versiune europeană a modelului Renault K-ZE (Kwid Zero Emissions), disponibil deja pe piețele din Asia. Deși va fi de aproape două ori mai scumpă (cel puțin 15000 de euro), adaptarea numită Dacia Spring va fi incomparabil mai sigură în trafică, mai performantă și mai confortabilă de condus. Așa că, hai să dăm o șansă celor de la Dacia să ne impresioneze.
Devenind la noul model Dacia Logan, acesta ar putea să nu mai fie pus în vânzare în toate țările europene. Desigur, țări unde acest model încă este foarte popular, precum România, nu sunt scoase de pe listă.
Cu un portbagaj cel puțin la fel de mare, dar cu un aspect ceva mai modern și, sperăm, mai confortabilă și plăcut de condus, noul model de Dacia Logan pare să aibă un design mai sportiv decât modelul actual.
În ciuda panourilor de camuflaj, două tendințe sunt cât se poate de clare: parbriz mai lung și înclinat pentru îmbunătățirea aerodinamici și geamuri mai mici pe portiere, mai ales pentru locurile din spate. Deși reduc vizibilitatea și dau o atmosferă ușor claustrofobică, geamurile laterale mai mici sunt practic o cerință obligatorie pentru trecerea testelor de siguranță Euro NCAP, foarte importante mai ales pentru cumpărătorii occidentali. Să recunoaștem, actuala generație Logan 2 nu este cea mai sigură, Dacia având mare nevoie să pluseze la acest capitol.
Câteva indicii găsim deja la modelele superior echipate din gama Renault Clio, Megane și Captur. Aproape sigur, noul model de Dacia Logan va fi echipat cu faruri LED, oricare ar fi nivelul de echipare ales. Până la urmă, dacă poți găsi becuri LED suficient de puternice pentru a lumina un dormitor la preț de 10 Lei, de ce nu ai putea să faci și faruri LED ieftine și suficient de capabile pentru o mașină low-cost cum este Dacia Logan.
O modificare importantă este aceea că Logan 3 va fi construit pe noua platformă CMF-B, pe care sunt bazate și Nissan Micra și Renault Clio V, de unde automat rezultă că nivelul siguranță și confort ar trebui să crească semnificativ.
Nu în ultimul rând, este mai convenabil pentru Renault/Dacia să poată fabrica mai mute serii de autoturisme folosind aceleași linii de fabricație.
Atingând subiectul, poate, cel mai sensibil, surse apropiate producătorului auto dezvăluie că nu se schimbă prea mult față de rețeta actuală, în ce privește selecția de motorizări.
Astfel, calul de bătaie pentru Dacia Logan 3 va fi tot motorizarea de 1.0 litri și 3 cilindri propusă deja actuala generație Logan, Clio V, chiar și Dacia Duster. La fel ca pe Duster, probabil că noul Logan 3 va putea fi configurat și cu opțiune GPL, scutind de un efort suplimentar taximetriștii și amatorii de plimbări pe bani cât mai puțini. La fel ca în prezent, puterea livrat va porni de la 65-75 cai putere, rămânând de văzut dacă caroseria mai voluminoasă va putea compensa printr-o greutate mai redusă, astfel încât performanțele dinamice să nu aibă de suferit.
Deși compania-mamă, Renault, trece prin restructurări masive, tăierile de personal și măsurile de reducere a costurilor aproape că vor ocoli cu totul fabricile Dacia. Nici nu e de mirare. Ce poate fi mai important decât să ai o ofertă solidă de mașini low-cost, în vremuri de criză economică.
Totuși, planul de restructurare anunțat de Renault vizează și tăierea „buruienilor” din curtea celor de la Dacia. Deși mulți șoferi din România probabil că îl dețin deja, modelul Logan MCV nu a fost chiar atât de bine vândut, așa că în loc să încerce o reinventare a break-ului Dacia, Renaul a decis să se debaraseze cu totul de el. Aceeași soartă o va avea și și modelul Dokker, însă din cu totul alte motive. Aparent, Dacia îl va înlocui cu Duster, reimaginat ca un SUV ceva mai mare și mai scump. De fapt, vom avea nu mai puțin de patru SUV-uri/crossovere, două dintre acestea fiind noile modele Sandero / Sandero Stepway.
Per total, Dacia va avea mai puține modele de mașini în ofertă, dar mai bine realizate și, probabil, mai bine vândute.
Chiar dacă nu va mai fi în ofertă peste tot în Europa, modelul emblematic Dacia Logan nu dispare, acesta devenind un pic mai matur și.. probabil mai scump.