Apple pare să recupereze teren în China, conform noilor rapoarte de vânzări publicate de CINNO Research din Shanghai. Se pare că piața din China, unde Huawei este lider incontestabil de piață, este foarte interesată de telefoanele companiei americane, întrucât Apple a înregistrat o creștere de 225% în vânzări în Trimestrul 2 față de trimestrul 1 din 2020. Această creștere vine pe o piață care a înregistrat scăderi în această perioadă.
Conform CINNO, Apple a vândut 13 milioane de unități de iPhone în perioada aprilie-iunie. Această cifră reprezintă o creștere de 62% față de aceeași perioadă a anului precedent și vine după ce Apple vindea în luna februarie, în punctul culminant al pandemiei de COVID-19 în China, doar 500.000 de smartphone-uri. Motivele pentru aceste creșteri sunt multiple. În primul rând, iPhone 11 s-a bucurat de o creștere semnificativă în vânzări, în special atunci când Apple a scăzut puțin prețul în cadrul unor promoții.
Apoi, în primăvară a fost lansat și noul iPhone SE (2020), un model de buget, care pare să fie poziționat pe piață la un preț potrivit pentru piața din China. La aproximativ 400 de dolari americani, acesta este cel mai ieftin punct de intrare în gama de telefoane Apple, care va primi și suport software pentru mulți ani de acum înainte.
În timp ce raportul CINNO menționează vânzări directe, către consumatori, un alt raport de la Counter Point sugerează că multe dintre aceste vânzări erau bazate pe stocuri mai vechi de telefoane Apple. Compania ar fi livrat către magazine doar 7,4 milioane de smartphone-uri în T2 2020, care reprezintă astfel doar o creștere de 32% față de T2 2019.
Huawei, în schimb, a livrat în aceeași perioadă către magazinele autorizate din China 36 de milioane de smartphone-uri. Piața de telefoane mobile din China a scăzut cu 17% în această perioadă.
sursa: GSM Arena, Counter Point