Compania Google este criticată pentru faptul că știe foarte multe date despre utilizatorii serviciilor sale, dar aceasta pare mai mult o problemă „filozofică”. În realitate, majoritatea covârșitoare a utilizatorilor nu schimbă setările implicite ale contului Google. Explicațiile pot fi mai multe: oamenilor nu le pasă, utilizatorii nu știu cum să facă setările sau compania nu face suficiente eforturi pentru a îmbunătăți situația.
Doar 5% dintre utilizatorii serviciilor gigantului american au modificat setările de confidențialitate, transmite Inc. Asta înseamnă 200 de milioane de oameni, din cele 4 miliarde de persoane care folosesc serviciile Google.
Compania a simplificat recent aceste setări, iar utilizatorii pot alege după cât timp sunt șterse automat datele colectate de Google. „Cea mai mare parte a datelor pe care le colectăm le folosim pentru a oferi servicii personalizate”, a explicat Sundar Pichai, șeful Google.
Compania a anunțat că va șterge automat, după 18 luni, datele care țin de coordonatele geografice, comenzile vocale și istoricul căutărilor, dar doar pentru noii utilizatori. Ceilalți trebuie să selecteze manual după cât timp sunt șterse.
Deși Google colectează o cantitate uriașă de informații despre utilizatorii săi, gigantul pare copil mic pe lângă alte companii populare, precum Facebook. Platforma Tosdr.org analizează politicile de confidențialitate ale marilor companii și le acordă un rating, de la Clasa A (cea mai bună; grad ridicat de confidențialitate oferit utilizatorilor) până la Clasa E (cel mai slab; servicii care trebuie evitate).
Google face parte din Clasa C. Sunt însă platforme, precum Facebook sau PornHub, care au fost incluse la Clasa E. YouTube are rating Clasa D.
Singurul site în Clasa A este, în acest moment, motorul de căutare DuckDuckGo. Alte servicii cu rating bun, Clasa B, sunt Wikipedia, LastPass sau Signal.
Pentru multe companii mari, precum Apple sau Microsoft, analizele politicilor de confidențialitate nu au fost încă finalizate. Acestea vor apărea pe site treptat.