Creat de Virgin Galactic, compania faimosului miliardar american Richard Branson, avionul destinat pentru zboruri comerciale de pasageri este proiectat să atingă viteza 3700 km/h.
Spre deosebire de venerabilul Concorde, avionul cu nume neprecizat nu va încerca să concureze zborurile de pasageri asigurate cu avioane comerciale sub-sonice, istoria demonstrând că timpul de călătorie redus la jumătate (sau mai puțin) nu poate compensa un preț al biletului mai mult decât dublu, consumatorii de rând preferând alternativa mai economică. În schimb, avionul configurabil pentru 19 pasageri în condiții de clasă Business, sau 9 pasageri în condiții de lux, este adresat exclusiv clienților cu buzunare adânci, dispuși să plătească un preț al biletului având cel puțin tot atâtea zerouri cât altitudinea de croazieră promisă – aproximativ 18000 metri.
Originalul Concorde putea transporta până la 128 de pasageri în condiții destul de înghesuite, după standardele moderne. În plus, avionul era cunoscut pentru motoarele sale zgomotoase (dezavantaj resimțit și de pasageri), apropierea sa fiind auzită de la mare distanță. În plus, din cauza efectului de bang sonic (asemănător unei explozii), zborurile supersonice erau permise doar pe porțiunile de traseu nelocuite, fapt ce limita folosirea acestui model de avion în special la zboruri trans-oceanice. În cele din urmă, costurile de mentenanță prea mari și prăbușirea unui avion în anul 2000 au determinat retragerea acestui model din activitate, începând cu anul 2003.
Deși, prin dimensiunile sale compacte, avionul proiectat de Virgin Galactic ar putea fi considerat mai puțin ambițios, designul său este superior din multe puncte de vedere. Începând cu selecția de materiale pentru atingerea vitezei Mach 3 în condiții de siguranță, costurile de mentenanță, consumul de combustibil și nivelul emisii în exploatare, avionul echipat cu motoare furnizate de Rolls-Royce este proiectat cu gândul la eficiență. Tot din punct de vedere ale eficienței, dar pe plan economic, se justifică și capacitatea redusă de pasageri. Deși costul per-bilet ar putea fi mai mare decât la modelul Concorde, probabil că va fi mai ușor pentru un operator de linie aeriană să găsească 10-15 clienți pentru un zbor, decât peste 100.