Termenul de iPad este pentru unii sinonim cu „tabletă”. Totuși, există mai multe companii care vând foarte bine pe piața de tablete pe lângă Apple. Se pare că pandemia de COVID-19 a dus la creșterea vânzărilor pentru majoritatea producătorilor, întreaga piață crescând de la an la an cu 26%, ceva de neimaginat în urmă cu câțiva ani, când analiștii de afaceri sugerau că tabletele nu sunt o categorie de viitor. Totuși, chiar și în vreme de pandemie, Apple vinde în continuare dublu față re următorul concurent.
Conform unui studiu de piață Canalys, compania Apple conduce detașată industria de tablete și în 2020. În trimestrul al doilea, au fost livrate 14.249.000 de tablete iPad, pentru un total de 38% din piață la nivel global. În timp ce cota de piață a scăzut cu 2 procente față de aceeași perioadă din 2019, compania a vândut cu 19.8% mai multe tablete anul acesta (față de 11.894.000 în 2019). Totuși, Apple avea vânzări destul de bune și în anii trecuți, deci creșterea sa nu a fost la fel de impresionantă din punct de vede procentual precum cea a celorlalți concurenți din piață.
Samsung a înregistrat o creștere de 39,2% față de T2 2019, de la 5.048.000 milioane la 7.024.000 milioane de tablete vândute în ultimele trei luni. Și cota de piață a crescut de la 17% la 18,7%. Totuși, volumul de vânzări de tablete al companiei este de două ori mai mic decât cel al companiei Apple.
Următoarea companie pe listă este Huawei, cu 4.770.000 milioane de tablete vândute în T2 2020. Aceasta este o creștere de 44.5% de la an la an, în 2019 livrând 3.300.000 de tablete. Și Huawei a crescut la o cotă de piață de 12,7% de la 11,1% anul trecut.
Singurii alți doi concurenți care vând destule tablete pentru a nu intra la categoria „alții” sunt Amazon cu 3.164.000 tablete vândute și cotă de piață de 8,4% (creștere de 37,1%) și Lenovo cu 2.810.000 tablete și cotă de piață de 7,5% (creștere de 52.9%).
În total, în trimestrul al doilea din 2020 au fost vândute la nivel global 37.542.000 tablete.
sursa: Canalys