Uniunea Europeană va deschide o investigație care vizează achiziția Fitbit de către Google.
Comisia Europeană se teme că tranzacția în valoare de 2,1 miliarde de dolari va întări și mai mult poziția dominantă pe care o are Google pe piața de publicitate online prin colectarea unei cantități și mai mari de date pentru furnizarea de reclame personalizate.
Potrivit analiștilor, numărul utilizatorilor de dispozitive purtabile – ceasuri inteligente, brățări de fitness sau căști wireless – va crește exponențial în următorii ani, la fel și cantitatea de date generate de acestea.
Citește și: Google Assistant va ajunge în curând pe dispozitivele Fitbit
Google a anunțat în noiembrie 2019 că va achiziționa Fitbit. Mai multe organizații care militează pentru confidențialitatea datelor și drepturile consumatorilor au cerut, la scurt timp după aceea, blocarea tranzacției.
O decizie finală va fi luată de UE până pe 9 decembrie.
Anul trecut au fost livrate 336,5 milioane de dispozitive purtabile (raportul include și căștile true wireless, precum AirPods). Fitbit a avut o cotă de piață de 6%, potrivit firmei de cercetare IDC.
Liderul pieței a fost Apple, cu 43,4 milioane de dispozitive vândute. Podiumul a fost întregit de Xiaomi (care produce cea mai populară brățară de fitness din lume, Mi Band) și Samsung.
Sursa: The Independent